Фахівці туристичного метапошуковика momondo.ua пояснили, на що може розраховувати пасажир при затримці чи скасуванні рейсів.

Згідно з правилами Державної авіаційної служби України, при затримці рейсу від 2 до 4 і більше годин, залежно від відстані польоту, перевізник зобов’язаний забезпечити пасажирів їжею і прохолодними напоями. Також пасажири мають право на 2 безкоштовних дзвінки або повідомлення факсом чи електронною поштою.

Якщо рейс відкладається на наступний день, пасажир також має право отримати номер у готелі, трансфер до нього і харчування.

Якщо затримка понад 5 годин, перевізник може відправити вас іншим рейсом, зокрема на борту інших перевізників, з ким у нього є відповідні угоди.

Коли рейс скасували, змінили час вильоту або стався овербукінг (продано більше квитків, ніж місць на рейсі) – пасажир може отримати компенсацію до 600 євро, якщо перевізник не попередив заздалегідь.

Найважливіше – зібрати всі можливі докази затримки або скасування рейсу. Наприклад, фото табло аеропорту, відео з місця подій тощо.

Існує два способи вимагати від авіакомпанії виплату компенсації: самостійно або за допомогою спеціальних сервісів. Щоб самостійно оформити претензію, потрібно ознайомитись з інформацією на сайті Державної авіаційної служби України.

Є також спеціальні сайти, які допомагають організувати процес отримання компенсації. Більшість цих компаній не беруть гонорар у разі програшу, лише після успішного завершення справи. Зазвичай це гонорар і відсоток від отриманої компенсації.

Винятки. У разі «надзвичайних обставин» пасажир не має права на компенсацію. У«надзвичайні обставини» входять війна, політичні заворушення та стихійні лиха.

Також пасажир не має права вимагати компенсацію, якщо його попередили про скасування рейсу за два тижні або було запропоновано альтернативний рейс тим же маршрутом зі схожим розкладом.

Однак компанія має повністю повернути гроші за весь квиток або за невикористану його частину, також за альтернативний транспорт у точку призначення або квиток на іншу дату за вибором.

На чартерні рейси, так само як і на регулярні, треба оформляти паперовий або електронний квиток. При цьому договір на перевезення укладається з кожним пасажиром окремо.

У разі виникнення затримки, скасування чи овербукінгу, чартерний перевізник також несе відповідальність за порушення прав пасажирів і повинен розглядати звернення та претензії щодо цих питань.

Подорожуючи в межах Євросоюзу, пасажири захищені постановою 1990 року про пакетні тури. Якщо тур був скасований, туристи можуть розраховувати на заміну туру аналогічного рівня або вище, заміну туру класом нижче з компенсацією різниці або ж повне повернення коштів.


Momondo.ua – це безкоштовний міжнародний метапошуковик, який порівнює ціни авіаквитків, готелів та інших туристичних послуг.

Головний офіс компанії розташований у Копенгагені, а сам сервіс локалізований в 30 країнах світу. Безкоштовний додаток momondo доступний для iPhone і Android.

Обкладинка: Skitterphoto