У середньому людина за день витрачає 35 хвилин на гортання Facebook. На соціальні мережі ми витратимо близько 5 років життя, за дослідженням маркетингової агенції Mediakix. The Village Україна дізнається, який контент потрапляє у наші стрічки, як його налаштувати і чи можна без нього прожити.

Як працює стрічка новин у Facebook?

Олена Сергієнко

Head of SMM в Engine Digital


Ранжувати контент у Facebook – не просто примха, а необхідність. Кількість того, що виходить в ефір наших ньюзфідів зростає у геометричній прогресії щосекунди – новини, бренд-контент, «мемасики», хто з ким одружився і де тепер працює. Контенту менше не стане, проте ми просто фізично не спроможні обробити таку кількість інформації.

Тому останні кілька років ми регулярно чуємо, що Facebook змінює алгоритм формування наших стрічок новин. У хронологію подій вдаватись не буду, проте після бурхливого обговорення можливого запуску Facebook Explore Feed команді підтримки Facebook довелося виступити з заявою, пояснити що й до чого і розказати, за яким принципом відбувається ранжування.

Кожній одиниці контенту, що публікується, надається Facebook Relevance Score. Чим вище число – тим ймовірніше, що користувач побачить цей контент насамперед.

Число Facebook Relevance Score формується так:

 Facebook аналізує всю інформацію, яку публікують сторінки, на які ви підписані, та ваші друзі.

 Ресурс аналізує інформацію про контент:

 час публікації, наскільки це актуально;

 хто опублікував (зв’язок з акаунтом, наскільки часто взаємодієте);

 наскільки якісне інтернет-підключення зараз (наприклад, у місті без 3G – ви не побачите на мобайлі довгих адаптованих відеороликів);

 з яких девайсів та операційних систем користуєтеся Facebook;

 наскільки контент може бути проблемним (аналіз на предмет жорстокості, клікбейту, спаму).

 На основі вищезгаданої інформації Facebook робить передбачення, яка ймовірність того, що ви приховаєте або поскаржитеся на цей пост. Далі десятки таких передбачень зважують і формують Relevance Score.

 Коментарі зближують людей

Після останніх заяв Марка Цукерберга додається ще кілька важливих моментів, що впливатимуть на Relevance Score. Якщо раніше лайк/реакція були в пріоритеті серед наявних взаємодій, тепер їхнє місце займе коментар. Facebook заявляє, що вони зближують людей (Bringing People Closer Together). Тому в пошані буде контент, що викликає живу дискусію.

Аби вплинути на те, що буде потрапляти у ваш News Feed, можна:

 Попрацювати із власним профілем: додати/видалити інтереси, місця, що відвідували, фільми/музику, яка подобається (усе, що пропонує заповнити Facebook).

 Почистити друзів: серед них обов’язково є трендовий блогер, від контенту якого ви втомилися, проте з яким контент вашої бабусі, наприклад по Relevance Score, конкурувати не зможе.

 Навести лад серед сторінок, які ви вподобали: змушуйте Facebook показувати те, що вам реально цікаво. Зайдіть кілька разів добровільно на цікаві сторінки і провзаємодійте з їхнім контентом.

  Змушуйте Facebook показувати те, що вам реально цікаво


Як налаштувати свій News Feed?

Олексій Артеменко

Head of Digital в Fedoriv


Контент оточує нас і формує. Йдеш по вулиці – люди, таксисти, реклама в метро – це все контент. Тому свідомі люди починають задумуватися і вибирають, де жити. Запарило бачити контент Борщагівки? Перебирайся в центр. Якщо не подобається контент Києва – переїжджай у Барселону.

Контент, який ми бачимо – інколи викликає у нас реакцію, а інколи ні. Бачиш у стрічці один пост про нерозчищені дороги, потім другий. І у тебе вже поганий настрій, що «все погано», мінімальний стрес, викид кортизолу. Є ж пости, які йдуть у плюс – люди, які пишуть про свій досвід і змушують задуматися про щось корисне. А ще в стрічці купа друзів, які десь відпочивають, постять «смішнявки» або провокативні тексти, куди ти вриваєшся в коментарі.

Також психологи кажуть, що оскільки ми перевантажені інформацією – то можемо утримати в голові 120-140 людей. Якщо ти давно не спілкуєшся з людиною – вона випадає з цього переліку. Люди, які з’являються у нашій стрічці – починають займати цей простір.

 Контент оточує нас і формує

Вісім місяців тому я почав відписуватися від людей. Спочатку просто гортав стрічку і відписувався від тих, які публікували не цікавий мені контент. Потім задумався, чи є якийсь інструмент, який може спростити цей процес. Знайшов функцію «Налаштування стрічки новин». Там можна відписатися від людей та сторінок, які ти не хочеш читати. Цієї суботи я сидів за цим 40 хвилин і відписався десь від 200 людей. Також ця функція показує, скільки людина робить постів і  на початку списку показують тих, які постять найбільше. Якщо людина мені незнайома і в мене не залишилося в пам’яті, що вона публікувала – сміливо тисну Unfollow.

Також можна вибрати 30 людей, які будуть пріоритетні у твоїй стрічці. Це люди чи сторінки, які ти хочеш постійно відстежувати. Або ж коли ти знаєш, що ця людина пише цікавий контент, але давно не бачив її у своїй стрічці.

Зараз я гортаю свою стрічку, і майже всьому, що бачу, хочеться поставити Like.


Як жити з пустою новинною стрічкою?

Тарас Співак

журналіст, студент-культуролог


Я вирішив повністю відмовитися від стрічки, коли почав вивчати вплив соціальних мереж на психіку людини для курсової роботи. Але це не сталося в одну мить – я і раніше відчував разючий контраст між реальним життям і тим, що відбувається в мережі. Через це я часто порівнював себе з іншими, відчував щось схоже на FOMO (fear of missing out – синдром втрачених можливостей) і майже перестав постити. Коли стикнувся із емоційно складним періодом у житті та почитав дослідження, – вирішив сказати «досить» і відписався від усіх.

Очистити стрічку від зайвого (в моєму випадку від усього) – дуже просто, в мене це зайняло близько 30 хвилин. Спершу вручну відписався від усіх, на кого був підписаний, – у налаштуваннях стрічки для цього є спеціальний інструмент. У телефоні я все ще бачу один-два рекламних пости, але нижче немає нічого. З комп’ютера я прибрав зайві блоки за допомогою AdBlock і не відволікаюся навіть на рекламу. До того ж прибрав ще й чати, які висвітлюються справа та зайві функції у лівій колонці.

 Очистити стрічку від зайвого  – дуже просто, в мене це зайняло близько 30 хвилин

Я не користуюся стрічкою вже майже два місяці і не відчуваю, що втрачаю що-небудь. Події можна подивитися на окремій сторінці, а спілкуватися по роботі – у месенджері. Перший тиждень за звичкою відкривав Facebook на телефоні, але коли бачив, що стрічка пуста – закривав.

Стрічку я замінив собі новинними сайтами. Звичайно, я пропускаю якісь події в житті хороших знайомих – для цього нещодавно відновив Instagram. Щоправда, теж відписався від багатьох людей та обмежив кількість історій – тепер я бачу лише ті, що знімають мої друзі. Загалом я почуваюся спокійніше та більш зібраним, не відчуваю того шаленого інформаційного тиску, який був до того. Можливо, з часом я й зміню своє рішення, але зараз воно мене більш ніж влаштовує.

 Не відчуваю того шаленого інформаційного тиску, який був до того