Ми вже розповідали про способи поділитися персональними даними в інтернеті на прикладі тесту «Який ти гусь».

Ігор Видиш, Paid Search and Mobile Head у iProspect Ukraine, розповів The Village Україна, як працює таргетована реклама і як її можна налаштувати під себе


Ігор Видиш

Paid Search and Mobile Head у iProspect Ukraine

Як працює таргетована реклама

Найбільш популярні рекламні інструменти знають про нас велику кількість інформації. Щодня ми залишаємо слід в інтернеті: пошукові запити, сайти, які відвідували, відео, які дивилися, а ще – лайки в соціальних мережах, коментарі, репости, перегляди груп і так далі. Це все формує наш цифровий відбиток, який згодом потрапляє в базу даних для налаштування реклами.

Користуючись інформацією з цієї бази, рекламні системи можуть показувати ту рекламу, яка націлена на певну аудиторію за інтересами, поведінкою, статтю, віком, географією – це називається таргетинг.

 Якщо ви часто переглядаєте спортивні сайти, групи або відеоролики на спортивну тематику, ця інформація потрапить у категорію «Спорт». Рекламодавці зможуть націлити свою рекламу на цю категорію. Це може бути реклама спортивних товарів, прямі трансляції спортивних подій або реклама тематичних сервісів. Варіантів того, що вам запропонують у цій категорії, дуже багато.

 Якщо ви часто заходите на сайти, які здебільшого відвідують жінки, ваша інформація потрапить у демографічну категорію «Жінки». Також для визначення цього параметру можуть використовувати дані з облікового запису Google.

Інтернет-магазини для ефективніших продажів використовують «ремаркетинг» (або «ретаргетинг»). Вони запам’ятовують товари та послуги, якими ви цікавилися і передають цю інформацію тим же рекламним системам. Вони впізнають нас на сайтах і пропонують нам ці товари, поки ми не здійснимо покупку або ж поки ці системи не зрозуміють, що ми нічого купувати не збираємося.

Наприклад, ви цікавилися у листопаді цінами на готелі в Буковелі. Перейшли на сайт, переглянули кілька варіантів у категорії «котеджі» та кілька варіантів у категорії «номери». У цей же момент ви потрапили в списки тих, хто цікавився цими розділами сайту і цими варіантами бронювання. Після того, як ви підете з сайту, вам почнуть показувати рекламні оголошення на інших ресурсах із пропозицією забронювати переглянуті варіанти або підібрати схожі. Так працює ремаркетинг.

Як налаштувати рекламу під себе

Рекламні вподобання можна налаштувати в особистому акаунті Google. Повністю відключити рекламу не вийде, але зробити оголошення кориснішими та інформативними цілком. Налаштувати рекламу під себе можна тут.

Додаткові можливості для роботи з рекламою:

 Відключити персоналізовану рекламу в особистому акаунті Google. Однак, скориставшись цією послугою, ви все одно будете бачити рекламу, але вона буде для вас менш релевантною. Її зміст визначатиме ваше місцерозташування та зміст сторінки.

 Скористатися сервісом AdChoices. За його допомогою можна гнучко керувати вмістом реклами, яку ви бачите.

 Щоб позбутися рекламних оголошень, які для вас уже не актуальні, натисніть на «хрестик» у правому верхньому кутку рекламного блоку і вкажіть причину, через яку більше не хочете бачити це оголошення.

Також є розширення для блокування рекламних оголошень. Не варто сильно захоплюватися ними, тому що багато якісних майданчиків можуть існувати і виробляти цікавий контент саме за рахунок рекламного доходу.