В Україні з’явилася нова соціальна мережа Nimses, у якій користувачі отримують віртуальні гроші за хвилини свого життя з додатком, незалежно від того, чи в онлайні ви, чи ні. Офіційно вона працює з 15 березня 2017 року, але активно заговорили про неї на початку червня.

The Village Україна з’ясовує, як працює соціальна мережа від української команди

Публічно в Україні проект представляють архітектор контенту Ольга Хілобок та Chief Marketing Officer Андрій Сірченко.

«Наша мета — дати кожній людині на землі можливість накопичувати і ділити з іншими найціннішим ресурсом — часом. Nimses надає часу тіло», — коментує запитання про ціль проекту Андрій Сірченко.

Додаток знаходиться на першому місці App Store серед безкоштовних додатків з оцінкою 4,5 з 5 та на 8 місці у Google Play з оцінкою 4,4 і має більше 500 000 завантажень.

Основа ідея проекту — ви отримуєте цифрові монети –  німи, за час перебування у мережі. За добу ви накопичуєте 1440 німів та можете витрачати їх на публікацію контенту або віддавати свій час іншим людям, яких бачите в радіусі 2 кілометрів навколо себе.

Усі німи зберігаються у німбі – персональному рахунку, який неможливо приховати – він знаходиться у профілі поруч з фотографією.

У перспективі соціальна мережа обіцяє можливість купувати реальні товари за накопичені німи. Вказаний у соціальній мережі курс: 1 нім = 0,001$. За десять хвилин ви накопичуєте 1 цент, за добу — 1,44$.

Серед лідерів думок, які поширють ідею проекту (Nimses називають їх Ангелами) репер Ярмак, Kyivstoner, засновник Vegano Hooligano Рудольф Краєвський, співачка Onuka. Стати ангелом можна тільки отримавши персональне запрошення від соціальної мережі.

Шлях користувача

Щоби стати користувачем соціальної мережі, потрібно:

 Завантажити безкоштовний додаток на AppStore або Google Play

 Після завантаження додатку ввести номер телефону, отримати смс повідомлення з кодом або ввести інвайт (якщо вас запросив інший користувач).

 Додати нікнейм та справжнє ім’я.

 Вибрати собі аватар

 Далі дати дозвіл на визначення місцезнаходження.

 Дозволити або заборонити надсилати сповіщення.

Сервіс визначає ваше місцезнаходження і показує усіх користувачів мережі, які знаходяться навколо вас в радіусі 2 кілометрів. Ви можете наближати або віддаляти відстань присутності, пересуваючи палець екраном вгору або вниз.

Обравши користувача, ви можете поділитися з ним німами або за конкретний пост, або персонально за акаунт. Мінімальна кількість німів, які можна надіслати — 10. Публікація контенту буде коштувати 100 хвилин вашого часу.

Якщо хтось із ваших друзів за вашим запрошенням приєднається до мережі, ви отримаєте 4320 німів.


Андрій Сірченко, Chief Marketing Officer

«Nimses не надає німи користувачам, користувач сам їх створює. Ми лише надаємо можливості взаємодії. Екосистема Nimses досить комплексна і незвична. Ми розкриємо її після релізу Nimses Goods та Nimses Music».


Який потенціал проекту?


Юрій Гладкий

СЕО цифрової агенції Grape Ukraine

«Я встановив Nimses за інвайтом одного з друзів у Facebook, перебуваючи в Індонезії. Навіть тут, у лісах балійського Убуду, в радіусі 5 і більше кілометрів вже знаходилося багато користувачів додатку. Дизайнерам вдалося передати загадковість нового сервісу в деталях, зберегти інтригу в перспективі розвитку. Але над багатьма механіками ще доведеться працювати.

Наприклад, мені не зрозуміло куди і з якою метою зміщувати екрани. Але найголовніше запитання — навіщо цей додаток користувачу? Яку потребу вирішує сервіс? Я поки не розумію, навіщо через тиждень після встановлення, декількох постів в порожнечу і вивчення користувачів туди повертатися? Не зрозуміло, для чого німи, якщо є куди більш звичні лайки і тематичні соцмережі з друзями і таке інше.

Якщо у авторів будуть відповіді на ці питання — користувачі почнуть купувати собі німи, а бренди даруватимуть їх користувачам у різних спонсорських форматах. Для компаній зараз гарний час для вірусних активацій на хвилі інтересу до додатка. Круто, що це проект української команди і я бажаю їм зрозуміти, що зробити з цією хвилею інтересу і як повернути користувачів назад. І головне — якщо вас захочуть зараз купити і вже пропонують хороші гроші — обов'язково продавайтеся».


Дмитро Федоренко, колишній модератор комітету цифрових агенцій України, керівник веб-продакшину Studio 7

«Хоч соціальні мережі, побудовані на оплатах за дії користувача — це далеко не новинка, але за останні декілька років український інтернет-простір вперше зробив щось, що дуже схоже на революцію і трохи схоже на багатомільярдний бізнес. Це можна тільки вітати!

Будь-який стартап в періоді запуску виглядає перспективним. А тут все зійшлось: ажіотаж навколо біткоіна, закриття російських соцмереж, зубожіння населення і побудоване на цьому бажання халяви.

І все було б круто, якби не хайповість. Хайп — це ситуативний тренд, який гарантовано генерує встановлення. Але я ще не знаю жодного прикладу, коли б хайп став основою для розвитку довготривалого бізнесу. У підтвердження моєї версії говорить те, що за тиждень з початку активного промо під час активної реєстрації користувачів, курс долара в системі просів з 1300 до 1800 німів. З такими темпами ніяких дій не вистачить навіть на ту чашку кави, що її пропонують вже сьогодні в якості першого товару.

Але мені здається, якщо цей проект наділити соціальною складовою і не зациклюватись на персональному збагаченні зі складною філософією, то він має всі шанси на життя. Адже сьогодні в суспільстві все сильніше формується тренд не на збільшення ініціатив у форматі споживання, а на емоційну, соціальну складову цього процесу в форматі «дарування».

Застереження для параноїків — тепер соцмережі будуть знати не тільки те, з ким ви витрачаєте свій час, а й те, на що ви витрачаєте свої кошти. Але, якщо розуміти, що анонімності більше не існує, то саме цим застереженням можна пожертвувати».


На скільки безпечний додаток?


Микола Костинян

консультант і тренер з цифрової безпеки

«Не існує відповіді на запитання «чи безпечний Х», відповідь існує лише якщо уточнити «чи безпечний Х від такої-то загрози». Безпека ніколи не існує у вакуумі, ми завжди маємо розуміти що і від чого ми захищаємо.

«Безпекове питання» подібних проектів можна дуже умовно розбити на такі напрямки:

 Які дані збирає і зберігає цей сервіс про користувачів?

Це описано у розділі 2 «Політики конфіденційності» (https://nimses.com/ua/privacy). На що варто звернути увагу звичайному користувачеві: чи є серед цих даних щось таке, що ви не хочете, щоб хтось дізнався? Дані про ваше місцезнаходження наприклад? Дані про ваші взаємозв'язки з іншими користувачами сервісу? Приватна переписка у цьому додатку? Якщо у переліку є щось критичне, що після потрапляння до третіх осіб призведе до поганих наслідків для вас — тоді варто подумати.

 Яка юрисдикція сервісу?

Якщо українська — то це означає, що якийсь із численних українських судів може зобов'язати адміністрацію сервісу передати комусь ваші дані і він буде зобов'язаний це зробити. Про це прямо написано у розділі 4 «Політики конфіденційності». Чи є це проблемою безпеки? Для більшості користувачів, мабуть, ні. Але для окремих людей у окремих випадках це може обернутися серйозними проблемами.

 Чи довіряєте ви самому сервісу? Тобто що самі працівники сервісу не будуть шпигувати за вами чи продавати комусь ваші дані?

 Чи сервіс захищає ваші дані належним чином від хакерів? Тобто наскільки легко хакери можуть «зламати» сервери самого сервісу і отримати ваші дані? Відповідь на це запитання може дати лише незалежний аудит безпеки. Згадок про те, що такий аудит проводився, я не знайшов. Ймовірно його не було. Варто зазначити, що для молодих проектів це звична практика, рідко хто одразу після запуску замовляє собі аудит безпеки.

 Наскільки сервіс дає можливість користувачам захистити свої облікові записи від зламу? Тобто чи може окремий користувач піти в налаштування і налаштувати свій обліковий запис так, щоб його було важко зламати — налаштувати двоетапну аутентифікацію тощо?

 Наскільки користувач буде поводитися безпечно чи небезпечно у цьому сервісі? Тобто якщо інші користувачі побачать, що ви знаходитеся зараз у конкретному місці і зрозуміють, що у вас при собі є якась сума грошей – тоді користування сервісом може сприяти пограбуванню. Чи проблема це сервісу? Ні, це не проблема сервісу, це проблема користувача. Власне, сервіс у 5 розділі Політики і вказує, що не несе відповідальності за такі дії користувача.

Якщо узагальнити, то для переважної більшості користувачів користування цим сервісом, ймовірно, нічим не загрожує. Про що варто пам'ятати — то це про безпечну поведінку, але це саме стосується і користування будь-якою іншою соціальною мережею».