Козацький прапор, літери з літописів, хвилі й трипільські кола стали основою візуального стилю Черкащини. Айдентику регіону – логотип, бренд і стратегію розвитку – розробили дизайнери Bulanov büro, White Studio Design та Агенція туристих ініціатив. Команда вже створювала туристичний бренд Дрогобича, Борислава, Кам’янки-Бузької на Львівщині, Рахова, Калуша, Генічеська та Чорнобиля.

Ігор Чава

Агенція туристичних ініціатив, розробник маркетингової стратегії розвитку туризму


Першим завданням було створення слогану регіону. З-понад 230 варіантів ми обрали: «Місце сили». Ми залучали місцевих активістів і спілкувалися з громадами, щоб зрозуміти, у чому цінність регіону для людей. Більшість говорили про історичні події та природу, серед пояснень найчастіше лунали: «Це – місце сили». Потім було публічне обговорення – з представниками бізнесу, туристичних фірм, громади, влади, де остаточно затвердили цей варіант.

На Черкащині цікава не тільки «Софіївка» (дендропарк в Умані – ред.), а й Холодний Яр і місцеві музеї, де розповідають про побут трипільців. Географічний центр України розташований у селі Мар’янівка, Черкаської області. Чи, наприклад, те, що в області є два каньйони – Буцький і Тясминський у місті Кам’янка. До певного періоду цю територію більше експлуатували, ніж розвивали. Тому ми вирішили з командою створити нові інструменти для того, щоб у Черкащину змогли інвестувати.

У цьому завдання айдентики. Люди на місцях є амбасадорами територій, саме тому головне – скерувати, як вони можуть розвивати своє селище чи містечко, покращувати інфраструктуру, контент у соцмережах для того, щоб туди приїжджало більше [людей]. Для цього треба мати якусь візуальну комунікацію. Оскільки це область, ми намагалися для кожного регіону створити маленькі піктограми, щоб люди могли асоціювати їх зі своєю місцевістю.

Основна проблема – брак інформації: що можна побачити після 18:00, куди сходити поїсти чи переночувати, які ще є об’єкти, крім дендропарку «Софіївка».

Ми запропонували, як можна залучати «непрямих» туристів – людей, які подорожують із Києва до Одеси на відпочинок через Черкащину та зупиняються на бензозаправках, щоб заправити авто. На АЗС будуть розміщені інформаційні плакати з повідомленням, які історичні об’єкти розташовані неподалік. Наприклад, Тальнівський замок, куди варто заїхати, тому що там знімали фільм «Чорний ворон». Кампанія називається «Заправся враженнями». Наша команда пояснює бізнесу користь від таких проєктів – що більше людей приїжджатиме на Черкащину, то більше витрачатиме коштів не тільки на їжу чи сувеніри, а й на ті ж заправки, щоб об’їздити регіон. Від цього виграють усі.

Зараз команда працює над розробкою сайту, який пропонуватиме готові маршрути. В Instagram будуть сторінки топмузеїв Черкащини, щоб людям було зручніше шукати локації та відмічати їх на фото. На мистецькому фестивалі «Крутий заміс» уже була використана айдентика. Також 20–23 серпня має відбутися мотофестиваль «Тарасова гора», організатори повідомили, що також хочуть використовувати нашу айдентику.


Олег Білий

артдиректор White Studio Design, розробляв логотип

Наша історія про те, що минуле треба пам’ятати. Часто, у погоні за всіма технологіями, ми забуваємо, хто ми й втрачаємо ідентичність. Усі знають про лицарів і самураїв, а от історія козаків завжди викривлювалася. Наша ідея була в тому, щоб висвітлити частину історичного минулого, щоб молодь змогла її сприймати – це модно. Такий собі сторітелінг про нас самих.

Проєкт почали розробляти рік тому, з них майже пів року витратили на розробку айдентики. Ми подорожували Черкащиною – від Умані до Канева, заїжджали в маленькі села та спілкувалися з мешканцями про їхнє життя. Наприклад, були в селі Легедзине, неподалік Умані, де розташований музей трипілля та одне з найбільших поселень трипільців у Європі.

Сам логотип – форма прапора Богдана Хмельницького. Було дуже логічно використати цей прапор, бо він віддалено нагадує літеру «Ч». Усередину вписали також символ букви «Ч», яким надихнулися зі старих українських літописів – здалеку вона нагадує пташку та форми трипільських малюнків.

Одним із символів ми також використали хвилю, яка є прапором на вітрі, і спіраль, яку взяли з трипільських малюнків на артефактах. Це узагальнювальний елемент, який трипільці наносили на поверхні. Він означає зв’язок часу.

Айдентику розробляли лише для області, загальний бюджет на рік роботи, який виділила Черкаська ОДА – 150 тисяч гривень.


Ілюстрації: White Studio Design