На 4,5 мільйони за два тижні лютого зросла база користувачів додатку Clubhouse. Таким чином аудіосервіс сягнув позначки в понад 8 мільйонів користувачів, стверджує аналітична компанія App Annie. Станом на лютий 2021 року в соцмережі вже понад 50 тисяч українців, з яких активних – 10 тисяч, оцінює керівник діджитал-агенції Skykillers Юрій Качкарда в коментарі Mind. Але ця кількість відносна, оскільки щодня число користувачів може збільшуватися в кілька разів.

Clubhouse відрізняється від усіх інших тим, що, по-перше, заснований на голосі. У сервісі немає фото, відео й текстів. Є профіль користувача, який може підписуватися на інших людей, створювати з ними так звані кімнати або приєднуватися до запущених іншими користувачами кімнат і вступати в обговорення різних тем.

«Кімната» – це прямий ефір. Усе відбувається в реальному часі, а бесіду не записують. До однієї такої розмови може приєднатися до п’яти тисяч учасників. Як правило, кожен ефір має тему й кількох спікерів. До них долучаються інші й виходить живе спілкування. Можна організувати закриту розмову або відкриту лекцію чи ефір.

Другою важливою рисою Clubhouse є те, що це «закритий клуб за інтересами». Додаток не можна просто завантажити й зареєструватися. Потрібне запрошення (інвайт) від друзів. Або ж можна завантажити застосунок і чекати, поки хтось із друзів тебе побачить і надасть запрошення приєднатися. З’явився і третій варіант долучитися до Clubhouse – купити запрошення. Це вже можна зробити на eBay й українському OLX. Ціни в Україні стартують від 50 гривень і сягають кількох тисяч.

Ми детально писали про те, що таке Clubhouse й чому всі хочуть потрапити в голосову соціальну мережу. Тепер розповідаємо, як представлений український сегмент у соцмережі. 

Ukrainian House

Перший український клуб у Clubhouse заснували Нік Білогорський, Катя Михалко та Владислав Грезєв. Мета проєкту – проводити дискусії та поширювати український контент у сервісі, розповідають організатори. Флагманським шоу Ukrainian House є Ukrainian Show. Це кімната, де інвестори, підприємці та політичні лідери обговорюють технології, культуру та майбутнє України. Проводять ефіри щодня о 21:00.

В Ukrainian Show уже взяли участь, наприклад, Дмитро Шимків, представник Міжнародного валютного фонду Владислав Рашкован, лідер «Океану Ельзи» Святослав Вакарчук, директор з активів Укроборонпрому Мустафа Найєм, депутат Київради Максим Нефьодов, підприємець Юрій Филюк і журналіст-розслідувач Денис Бігус. У п'ятницю 19 лютого приєднається Сергій Жадан.

Засновники спільноти створили сторінку Ukrainian House on Clubhouse на Facebook. Ще 4 лютого там було близько 2500 користувачів, а на 18 лютого підписників уже понад 8700. На Facebook-сторінці, зокрема, розміщують розклади наступних ефірів й імена спікерів, які там братимуть участь. Уже є розклад до 21 лютого включно.

«У нас є загальний вектор розвитку, який ми обговорили зі співзасновниками Катею та Владом [Грезєвим], – розповідає Білогорський про ці Ukrainian House. – Ми хочемо займатися культурною дипломатією: позитивно розповідати про Україну у світі, підтримувати як Україну, так і українську діаспору. Підтримувати цікавим контентом, думками, ідеями та можливостями зв’язатися із крутими унікальними людьми. Переконані, що це корисно – бути в центрі медіуму, де перебувають найцікавіші люди та ідеї».

Зазвичай за ефірами Ukrainian Show стежать близько 500 людей. «Clubhouse поки не став мейнстримом, і, на мій погляд, це добре, – каже Білогорський. – Поки це цікаве й ексклюзивне місце для представників креативних індустрій, інфлуенсерів та інвесторів. Поки тут ніхто не постить фоточки зі своїми собаками. Люди дійсно цінять свої інвайти, дійсно запрошують лише тих, кого хочуть почути. Почути буквально, голосом».

Павло Вржещ


співзасновник рекламної агенції Banda Agency

Співзасновник рекламної агенції Banda Agency Павло Вржещ 12 лютого створив кімнату креативності в Clubhouse. Там назбиралося близько 600 слухачів.

У Clubhouse Павло Вржещ зосереджується, приміром, на темах креативності, дизайну, керування творчими командами та проблемі творчого вигорання. Уже провів кілька румів: про креативність, внутрішню кухню Banda. А 18 лютого відбувся ефір про те, як продавати креатив, про роботу із клієнтами та емпатію.

Зараз, 19 лютого, у Павла вже 24 900 тисячі підписників. Він розповів, що 10 000 підписників у Facebook збирав 5 років, в Instagram – 3 роки, у Telegram – 6 місяців, а у Clubhouse – 5 днів. Павло пише у своєму Telegram-каналі: «Усе. Clubhouse обігнав за кількістю передплатників усі мої соціальні мережі. За тиждень 25 000. Мені подобається, що тут усе про суть, про зміст. Автентично. Ти не можеш імітувати, вставляти відфільтровані фотки, постити чужі розумні тексти. Не можна пошерити чужий контент. Тут ти або цікавий, або ні. Немає способу це обійти».

За його словами, Clubhouse закриває потребу обговорення будь-якої з тем: «Очевидна потреба, яка в нас усіх є: зібратися із друзями поговорити або перетнутися на роботі, обговорити якусь тему з різних боків. Дивно, що досі жодна соціальна мережа цю потребу не закривала. В інстаграмі немає загальних ефірів, в ютубі теж».

Ще одним плюсом соцмережі Павло Вржещ називає те, що ефіри не записуються: «Мені дуже подобається, що, як і повідомлення у Snapchat, ці кімнати з’являються та зникають. Не залишається сліду. Ти приходиш в розмову, береш участь у самому продукті або слухаєш – і він зникає. Це робить спілкування живим. У якийсь момент ти забуваєш, що ти в ефірі, і починається особлива глибина бесіди».

Окремо співзасновник Banda Agency виділяє «кострубатість Clubhouse: шуми, глюки». Люди поки не зовсім розуміють, як ним користуватися, як запрошувати, як лайкати. І це все, на його думку, створює відчуття дуже справжнього спілкування. Це «дика земля, де потрібно все вивчати самому», – каже Павло.

У Clubhouse прийшли ранні пташки, люди, які люблять пробувати нове й не бояться експериментувати, додає Павло. Саме тому з цією аудиторією цікаво взаємодіяти. Сюди можна легко затягнути поспілкуватися друзів, яких уже не затягнеш в YouTube або в Instagram-ефір, каже Вржещ.



10 000 підписників у Facebook збирав 5 років, в Instagram – 3 роки, у Telegram – 6 місяців, а у Clubhouse – 5 днів



У процесі освоєння Clubhouse Павло Вржещ бачить унікальність: «Це незвідана територія, тут можна створювати нові речі й нові механіки. На наших очах винаходяться незвичайні формати, те, чого немає в інших мережах. Дуже круто, що тисячі людей прямо зараз намагаються придумати свою магію, свій унікальний підхід до того, яким робити Clubhouse».


Reface

Діма Швець


СEO та Сo-founder Reface

Clubhouse – це феномен і прецедент з точки зору того, як вони обіграли ком’юніті й дали людям «старий новий» спосіб спілкування через аудіо, але в межах зрозумілої та зручної соціальної взаємодії. І a16z, і засновники вже добре об’єднали ком’юніті навколо програми. Вони розуміли, що є COVID, є певна потреба людей у зборі інформації, є відсутність можливості піти на конференцію.

У Reface схожа історія – COVID створив дуже сприятливі умови для нас і допоміг зібрати мільйонне ком’юніті ріфейсерів з усього світу.

Нам цікавий феномен платформи, там потужні фаундери й кейс як такий дуже цікавий, тому будемо спостерігати зсередини. Ми запустимо свою кімнату для обговорення технологій, майбутнього контенту та соціальної взаємодії. Уже скоро.

«Планета кіно»

Толік Козловський


маркетинг-директор мережі кінотеатрів «Планета кіно»

Ми ще не реєстрували бренд «Планети кіно» у Clubhouse. Але 18 лютого провели зі співзасновником Дімою Деркачем кімнату.

Зареєструвалися ми нещодавно, на запрошення від організатора нашої кімнати. Скажу чесно, зробили це для того, щоби протестувати соціальну мережу. Наша політика така, що кожна соцмережа повинна виконувати певну функцію для компанії та приносити користь нам і нашим гостям. Щоби зрозуміти, чи є потенціал у Clubhouse для «Планети кіно», ми хочемо все це затестити.

Що стосується розвитку бренда у Clubhouse: якщо нам сподобається івент і сам формат, у якому все відбувається, то «Планета кіно» з’явиться там повноцінно. Можливо, це буде розважальна кімната, можливо, кімната експертної думки від співробітників кіно або навчальний формат від наших фахівців. Точно сказати поки складно, але я бачу дуже багато варіантів того, як ми можемо там проявляти наш бренд.


LABA і Skvot

Інна Чут


генеральна продюсерка навчальної платформи LABA та співзасновниця Skvot

Мені Clubhouse здається дуже цікавою й конкурентною соцмережею в порівнянні з іншими (YouTube, Facebook, Instagram). У неї є кілька незаперечних переваг – тобі не потрібно дивитися в екран, а отже, звільняється ще один канал сприйняття інформації. Ти можеш робити все, що завгодно – бігати та слухати Clubhouse, дивитися щось інше та слухати Clubhouse й так далі. Це величезна перевага. Тут, наприклад, програє YouTube, бо він перетворюється в телевізор, який більше слухають на тлі.



Тут, як і у всіх соцмережах, люди будуть вибирати для себе тільки найцікавіше, слухати та брати участь у тих румах, де їм дійсно подобається



Друга перевага – це легкий поріг входу, коли ти перебуваєш усередині програми. Щоби поспілкуватися з кимось, тобі не потрібно писати, додавати у друзі, потрібно просто зайти в кімнату, де є ця людина, і підняти руку. Мені здається, це новий досвід комунікації для всіх нас, саме тому ця соцмережа так вірально зростає.

Що стосується майбутнього, мені здається, тут, як і у всіх соцмережах, люди будуть вибирати для себе тільки найцікавіше, слухати та брати участь у тих румах, де їм дійсно подобається. Це призведе до конкуренції всередині програми, якої зараз немає, і творцям контенту потрібно буде витрачати більше зусиль: запрошувати цікавіших гостей або придумувати нові формати, щоби постійно утримувати аудиторію.

Що стосується освіти, ми будемо використовувати Clubhouse в усіх проєктах. Тут плюс не тільки в тому, що ми більш гнучкі, ніж конкуренти. Але й у тому, що так створюємо ще один майданчик для комунікації наших студентів і лекторів. У п’ятницю, 19 лютого ми запускаємо кімнату з маркетингу, наступного тижня – з дизайн-тем. Я люблю все нове, тому що це змінює наші звички та стиль життя, хочеться, щоби всі ставилися до цього простіше.


Проєкт «Діти в інтернеті», рекламна агенція NGN.agancy

Ілона Степанова


засновниця рекламної агенції NGN.agancy

Ми живемо в час соцмереж. Щось буде ставати менш актуальним, як Facebook зараз, щось буде набирати обертів. Clubhouse – нова мережа. Вони використали класичну психологічну фішку «закритості, обраності» клубу. Цікаво, що з цього вийде.

Я в цьому вже беру активну участь, створила свою кімнату «Діти в інтернеті», у якій будемо обговорювати з батьками й експертами цю актуальну тему. Моя мета – створити просту й ефективну методику, яка допоможе сучасним батькам легко та правильно знайомити дітей із гаджетами й інтернетом, і що важливо – робити це безпечно.

Я педагог за освітою та мама. Мій бізнес у сфері діджитал, я бачу величезні можливості цифрового світу для сучасних дітей. У певний момент я зрозуміла, що мені недостатньо інформації про те, як правильно говорити з дітьми про інтернет. Залякувати не хочеться, недооцінювати ризики не можна. Працюючи в діджиталі, я бачу, як цифрові технології допомагають створювати нові можливості й вирішувати глобальні проблеми, які величезні можливості дає інтернет бізнесу й людям. Але як бути з дітьми? Коли починати? І як? Так і сформувалася ця тема, зокрема, я буду її розвивати й у Clubhouse.

Я пишу статті на цю тему, проводжу прямі ефіри з фахівцями й батькам, зовсім скоро запущу онлайн-марафон із простими й ефективними завданнями, які допоможуть формувати інтернет-культуру в кожній родині.


Видавництво Brand Book Pulishing

Олена Лазуткіна


книжкова продюсерка

Поки у Clubhouse я не бачу великих перспектив. Зараз це ніби замінник Zoom. Поки мені тут подобається аудиторія. Я знайомлюся тут із цікавими людьми. Наприклад, з останнього – це німецький видавець, журналісти, власники медіа.

Я представляю книжковий бізнес загалом й у Clubhouse зокрема. Поки не бачу тут монетизації, можливо, теоретично звідти будуть приходити клієнти. Але зараз я використовую Clubhouse як частину розбудови іміджу й пошуку нових контактів. Поки українські видавці дійдуть до Clubhouse, у мене тут уже буде своя аудиторія.

Я провела два івенти й готую третій. Перший був загальним – про книжки, другий – про гроші у книгах, а в п’ятницю (19 лютого) буде рум з Олексієм Гладушевським. Це буде історія про те, як написати сценарії. У мене був запит від аудиторії на цю тему, а Гладушевський сам пише. Він і сценарист, і продюсер українських теле- та кінопродуктів. Тому ми вирішили разом порушити тему сценаріїв, розповісти, як це працює на українському ринку й що потрібно для цього ринку.

Перші враження від проведення румів у Clubhouse – це як «мудрувати в трусах». Чути тільки голос, тебе не видно й це спрощує підготовку до ефірів. Я візуальний перфекціоніст, тому завжди дбаю, щоби картинка була гарною. Тут про це не треба думати. Можеш бути навіть у трусах. Головне те, що ти говориш та як. Загалом є люди, які можуть і вміють говорити будь-де. У мене, наприклад, є перші десять хвилин, коли я почуваюсь психічно хворою, розмовляючи із планшетом. Але коли вже приєднуються люди, починаються реакції, розмова, стає легше. Мені Clubhouse дуже схожий на радіоефір. Якщо вмієш працювати на радіо, то взагалі тут все круто й легко.

З мінусів я знайшла поки одне – тотальне заселення онлайн-рекламниками. Мало різноплановості румів, більшість із них – це SMM, інтернет-маркетинг. Теми: що робити в Clubhouse, як розкрутити TikTok й так далі. За останній тиждень це мене розчарувало.