В Україні 6,6 мільйона людей стали внутрішніми переселенцями після повномасштабного вторгнення Росії. Дехто з них втратив будинок, роботу чи навіть усе разом. Держава й неурядові організації підтримують ВПО щомісячними виплатами. Кожному українцю, який змінив місце проживання, зараз виплачують по дві тисячі гривень. Якщо є дитина, три тисячі гривень. The Village Україна поговорили з брендами, які підтримують внутрішньо переміщених українців, і дізналися, що саме вони роблять, навіщо і яким попитом це користується.

G.Support

Міжнародна мережа б’юті-барів G.Bar розпочала проєкт підтримки українок, які змушені були покинути дім через війну.

«Ми бізнес, який працює для дівчат, і місією бренду є зробити дівчину впевненішою, щоб вона була готова до нових перемог. З початком повномасштабної війни ми зрозуміли, що бізнес не може бути лише заради бізнесу. Нам важливо бути корисними, і щоб ця користь була пов’язана з тим, що ми транслюємо як бренд. Тобто з підтримкою жінок», – розповідає Кароліна Гайдамака, бренд-директорка G.Bar.

«Завдяки своїй географії (б’юті-бари працюють у семи країнах і 26 містах світу) G.Bar допомагає тисячам українок, які опинилися далеко від родини, відчути частину дому, телепортуватися до звичного життя, відволіктися й дозволити собі просто бути дівчинкою», – підкреслює важливість проєкту Кароліна Гайдамака.

До пакету підтримки G.Support входить одна послуга в салоні або б’юті-бокс з базовими засобами для догляду. Отримати послуги можна в будь-якому б’юті-барі світу, бокси надсилають лише по Україні. У перших 50 б’юті-боксах є навіть червона помада для святкування перемоги.

Люди можуть «підвісити» послугу чи бокс для ВПО. Для цього потрібно заповнити анкету на сайті.

В анкеті потрібно вказати, кому ви хочете допомогти [це може бути подружка чи зовсім незнайома людина], обрати сертифікат [від 50 гривень] і вказати свої дані.

Щоб отримати підтримку від G.Bar, треба зайти на сайт й обрати послугу чи бокс, заповнити анкету й залишити контакти. G.Support-менеджер перетелефонує й запише на послугу або запитає дані, куди надіслати бокс. 

G.Bar вніс в проєкт перші 100 000 гривень інвестицій. Це гроші, які мали витратити на сезонне оновлення декору, але тепер вони підуть на послуги чи бокси для жінок, які тимчасово виїхали з домівок.

До 8 серпня заявки на підтримку від б’юті-барів подали близько 5,5 тисяч українок. 200 з них уже отримали послуги чи бокси від G.Bar. Це дівчата з Харкова, Маріуполя й Рубіжного. Серед них і 60-річна жінка з Маріуполя з хворобою Альцгеймера. До G.Bar з проханням підтримати її звернувся її чоловік.

«Я й моя дружина важко вибиралися з Маріуполя. Нам по 60 років, і у нас російська армія забрала дах над головою. У нашу квартиру прилетів снаряд. Мені підказала донька, що ви допомагаєте українським жінкам, які постраждали від бойових дій. У моєї дружини хвороба Альцгеймера. Я дуже хотів би, щоб ви зробили її трохи щасливішою. У неї багато сивих волосин, і я був би дуже вдячний вам, якби ви могли її пофарбувати», – розповів у листі до G.Bar маріуполець Володимир Тертичний.

Крім того, у б’юті-барі створили сет Bravery Set. Це плетіння й макіяж. Вартість цього сету – 1000 гривень.10% з кожної послуги переказують на G.Support.

Благодійна колаборація

Projector Institute і Woolkrafts

Освітня платформа Projector Institute і бренд пледів Woolkrafts створили новий дизайн пледа «Укриття» з метою навчити 5000 українок, які вимушено покинули дім, нових професій у creative & tech індустріях.

«Ми обрали саме жінок, як категорію, бо розуміємо, що багато хто з них мав рятувати дітей і виїжджати в безпечне місце. Вони втратили свій дім. Вони втекли від смерті. Тепер українські жінки намагаються повернути собі ґрунт під ногами й почати нове життя. Тому їм потрібна нова робота. А нова робота вимагає нових навичок і вмінь. Ми створюємо інтенсивні короткі курси, які забезпечують ґрунтовну теорію й практичні навички для впевненого старту в креативній або ІТ-індустрії», – говорять представники брендів.

Нам стало цікаво, чи багато жінок будуть готові перейти в креативну чи ІТ-індустрію, якщо до війни вони мали інші професії. Тоді в Projector Institute нам розповіли історію Олени.

До війни вона працювала в авіації й сфері вантажних перевезень, піклувалася про двох дітей і трьох собак. Після 24 лютого втратила роботу. Довелося все починати спочатку. Спершу жінка не вірила, що взагалі потрапить на курс, потім кілька тижнів навчання – і зараз Олена починає будувати карʼєру проджект-менеджерки в ІТ-компанії.

«Курс був інтенсивний, і це не було легко. Але жодного разу не виникло бажання здатися. Якщо я не використаю цей шанс, то значить забрала його в когось іншого. Серед дівчат, які були зі мною на курсі, усі працювали з повною віддачею», – розповідає Олена.

Плед «Укриття» розробили спеціально для цієї ініціативи.

«Це річ, якою можна буквально «укритися», взяти з собою в безпечне місце й відчути домашній затишок, навіть у найтривожнішій атмосфері. Адже на дотик це відчуття обіймів, яке зігріває й заспокоює», – підкреслюють у Woolkrafts.

Щоб підтримати ініціативу, треба купити плед. 40% від продажу кожного виробу буде йти на благодійну мету. Плед уже можна передзамовити в соцмережах Woolkrafts.

За допомогою зібраних коштів освіту зможуть отримати жінки, які подають заявки на сайті фундації Projector Institute. Прийом заявок відкрито. Посилання тут.

Bra Friend

Український бренд нижньої білизни brabrabra.ua запустив ініціативу Bra Friend, у межах якої безкоштовно надсилають білизну жінкам, які втратили дім.

«bra friend – це коли ти купуєш білизну не тільки собі, а й тій жінці, яка дивом врятувалася з Маріуполя або втратила все, що в неї було!» – розповідають у brabrabra.ua.

«Загалом сервіс бра-френд працює вже близько трьох місяців. Із початку війни ми активно допомагали волонтерським організаціям, які зверталися. Відповідали майже на всі запити, за потреби надавали одяг і білизну всім, хто цього потребував. Але попри це, до нас прямо зверталися дівчата, яким була потрібна білизна, і ми зрозуміли, що жодна волонтерська організація не може покрити всі запити. Ми зібралися з колегами, вирішили щось робити. Нам прийшла ідея «підвісити» білизну для тих жінок, які зараз потребують її. Тобто стати таким собі бра-френдом для жінки, чиє життя сильно постраждало через війну», – кажуть представники бренда.

До сервісу включили найбільш оптимальні колекції, кажуть у brabrabra. «Бо білизна, це не футболка, яку можна купити в розмірі L, і вона підійде багатьом. Білизна – усе ж більш індивідуальна річ. Тому ми в сервіс bra friend включили кілька оптимальних колекцій у різних розмірах, щоб дівчата могли отримати дійсно білизну, яку вони носитимуть, їм буде комфортною, зручною, і вони подобатимуться собі в ній», – підкреслюють у brabrabra.

Щоб отримати комплект білизни, треба натиснути «Потребую» на сайті, обрати свій розмір із тих, що є в наявності, і надати свої дані для подальшої доставки. Скористатися сервісом можна лише один раз.

Схожу ініціативу запустив і бренд Lola Bra. Тут можна «підвісити білизну» за 300 гривень. А бренд розподілить комплекти між жінками, яким вони потрібні.

«Передай квиток»

«Планета кіно» запустила програму «підвішених» квитків.

«Зараз наш бізнес збитковий, у нас немає прибутку, ми навіть «у нуль» не можемо досі вийти. Тож точно не могли запросити всіх ВПО в кіно. Але тоді ми подумали, що є наші клієнти, які зараз за кордоном. Є люди, які просто не можуть ходити в кіно, але хочуть допомагати. І ми вирішили, чому б не зробити так, щоби люди допомагали людям, а водночас і нам», – розповідав в інтерв’ю The Village Україна маркетинг-директор «Планети кіно» Толік Козловський.

Той, хто хоче допомогти, може купити квиток і «підвісити» його. На сайті й у застосунку є сеанс, який називається «Передай квиток». Там можна купити будь-яку кількість квитків. Далі вони автоматично трансформуються у квитки для ВПО.

Ті, хто хоче скористатися цією послугою, можуть забрати безоплатний квиток на касі кінотеатру й піти на сеанс. Треба лише показати довідку ВПО (можна в «Дії»). У Telegram-каналі кінотеатру можна відстежувати, скільки є «підвішених» квитків. На момент публікації доступно ще 134 квитки. Більше про цю програму й роботу «Планети кіно» читайте в нашому матеріалі.

Матеріал створено в партнерстві з IREX у межах програми СИЛА (Єднання через спільні дії молоді), що працює над інтеграцією внутрішньо переміщеної молоді в Україні та забезпеченням найбільш комфортних умов для них