The Village Україна розповідає, як потрібно підбирати одяг в інтернет-магазинах, щоб уникнути повернень.

Коли ви купуєте речі в інтернет-магазинах, ніхто не може гарантувати, що придбаний одяг буде сидіти ідеально. Однак, знаючи декілька порад, можна знизити ризик купівлі одягу не за своїм розміром.

Дізнайтеся параметри свого тіла

Перше, що треба зробити – це виміряти свої параметри. Коли будете мати реальні цифри – точно знатимете, який розмір вам підійде. У різних іноземних брендів та дизайнерів розмірна сітка буде відрізнятися. Тому, щоб не помилитися – орієнтуйтеся не на зазначені розміри від різних брендів, а на власні параметри. Відштовхуючись від них, дивіться, який розмір у того чи іншого бренду буде ваш.

Таблиці відповідності розмірів можна знайти на офіційних сайтах марок та в будь-якому великому інтернет-магазині.

Зверніть увагу: розмір залежить від країни виробника. Західні розміри, особливо американські, ймовірно будуть більші, навіть якщо на етикетці вказана звична для вас літера.

Наприклад, якщо ви носите «М», то краще замовляти розмір «S». І навпаки, замовляючи щось в азійських інтернет-магазинах, краще купувати на розмір більше від звичного.

Як правильно виміряти свої параметри?

Самому виміряти параметри досить складно, адже потрібно стояти рівно та спокійно. Найкраще з цим завданням впораються працівники ательє. Або можна попросити когось із рідних.

Для чоловіків

Коли ви вимірюєте свої параметри для вибору штанів, вам потрібно дізнатися довжину брюк, об’єм талії і стегон. Варто врахувати також і ширину таза.

Для вибору сорочок переконайтеся, що ви знаєте окружність грудей, довжину рукава і розмір шиї.

Для жінок

Для вибору будь-якого одягу (крім штанів і спідниць) вам потрібно виміряти окружність грудей по їхній найвищій точці та окружність під грудьми. Також вам знадобиться розмір талії.

Для вибору сорочок і блуз потрібно також виміряти довжину плеча та рукава, коло шиї та окружність зап’ястя. Всі ці параметри допоможуть вам правильно обирати речі онлайн.


Ольга Олійник

керівниця відділу PR&Marketing у Lamoda.ua

Я не лише працюю у fashion e-commerce, а й 80% шопінгу здійснюю саме онлайн. Такі переваги шопінгу онлайн, як економія часу, бюджету та нервів, можна відчути, знаючи декілька корисних лайфхаків. По-перше, я завжди використовую фільтри. Ми в Lamoda постійно працюємо над категоризацією, щоб зробити вибір для клієнта найбільш релевантним і точним. Я завжди фільтрую за розміром, матеріалом, сезоном, а також за брендами, адже є вже перевірені та улюблені, ну і, звісно, за ціною – від найменшої до найвищої.

По-друге, треба бути уважним, адже переважно деталі товару вказані в описі. Наприклад, розмір товару на моделі: 42, параметри моделі: 83-61-91, зріст на фото: 180, довжина по боковому шву: 44 см. Як на мене, описано досить деталізовано. Lamoda використовує стандартну сітку відповідності розмірів, яка є на кожному товарі під полем вибору розміру. Ми мультибрендова платформа, тому є ризик, що серед 2000 брендів трапиться той, розмірна сітка якого буде відрізнятися. Так, наприклад, у нас було при підключенні українських брендів на маркетплейс, хоча зараз вони розміри адаптували. Так буває із взуттям, наприклад, розмірна сітка Reebok та Nike має відмінності – про це варто пам’ятати.

Найлегше купувати аксесуари, речі вільного крою: футболки, сукні, худі, светри тощо. Дещо важче – джинси, брюки, хоча знову ж таки залежить від моделі. Найважче, як на мене, взуття. Я раджу починати онлайн-шопінг із уже відомих вам брендів. Так ви можете орієнтуватися на попередній розмір, розуміти одразу якість товару і при цьому зекономити час та бюджет.


Лайфхак: сходіть у магазин потрібного бренду та приміряйте речі, а потім вже замовляйте їх онлайн.

Як визначити розмір взуття?

Головний параметр, за яким ми визначаємо потрібну нам пару – довжина стопи. Важливими є також ширина і повнота ноги. При правильній посадці спереду (в пальцях) повинен бути функціональний припуск близько десяти міліметрів, у пучках взуття повинно сидіти щільно, але не здавлювати стопу. Класичне взуття зазвичай має більш щільну посадку на нозі, а спортивне – більш вільну.


Марія Маслій

дизайнерка та засновниця взуттєвого бренду MARSALA

Головне завдання – правильно заміряти довжину власної стопи: рівно поставити ногу на папір та відміряти довжину від п’ятки до кінчика великого пальця. Далі рекомендації щодо розміру в кожного бренду будуть свої, адже конкретний тип взуття може відрізнятися за розміром навіть в одному бренді. Тому уважно читайте коментарі до опису товару в інтернет-магазині. Взуття – це дуже індивідуально, тож на око визначитись із розміром іноді і справді складно. Наприклад, на високих підборах в мене зазвичай 38 розмір, а в моделях на низькому ходу – 39. Для того, щоб позбавити клієнтів труднощів цього вибору, в нас у MARSALA є послуга примірки. Наш клієнт-менеджер приїжджає до вас додому, беручи з собою до 9 пар взуття, зазвичай із сусідніми розмірами, щоб можна було впевнитися в якому найбільш комфортно. Мені здається, що найкраща порада може бути саме з боку бренду, адже працівники знають усі нюанси щодо зручності свого взуття.


Звертайте увагу на відгуки покупців

Так, ми всі різні й те, що підійшло одному, не обов’язково підійде вам, однак відгуки користувачів інтернет-магазинів можуть зорієнтувати в таких деталях, про які виробник сам не напише. Наприклад, що взуття маломірне чи те, що светр після першого прання розтягується і стає у двічі більшим.

І наостанок – відмовляйтеся від послуг магазинів, які не здійснюють повернення товару чи грошей за річ, яка не підійшла покупцеві.

Обкладинка: Amazon