The Village Україна говорить з людьми, які вчать людей.

Сергій Вовк заснував Kyiv Academy of Mеdia Arts у 2013 році разом зі своєю дружиною Анею Вовк та креативним директором BANDA Павлом Клубнікіним. Зараз в академії вчать арт-директорів та дизайнерів, маркетинг-стратегів та копірайтерів, сценаристів та режисерів, арт-менеджерів та митців. Сергій Вовк розповідає, за якими правилами живе K-A-M-A.

Чому у нас тут серф? Бо серф – це круто. Чому скейтборди розкидані на кожному поверсі K-A-M-A? Тому що це свобода, це серфінг на асфальті.

Фотографії

Діани Андруник

Miami Ad School

У рекламу я потрапив випадково. Я був самоучкою. Реклама – це цікава творча робота з нормальною зарплатнею. Це вам не мішки носити, це досить легко. Її зможе робити ледь не кожен, якщо зрозуміти кілька принципів і основні методи. Але треба відчувати ґрунт під ногами. Мені бракувало експертизи.

Я працював в Leo Burnett. Дуже старався. Агенція вирішила інвестувати в мене і оплатити навчання – як приклад іншим: «Працюй як Сергій – і для тебе таке стане можливим».

 Йди і не твори поганої реклами – написано у кабінеті директора Miami Ad School. Туди я поїхав вчитися

У нас викладала Марта Ларок (Marta LaRock), партнерка Ogilvy. Коли вона була маленькою і бігала коридорами компанії, сам Девід Огілві ще сидів у офісі. Марта говорила олдскульно. Коли слухав її, розумів, що опинився у правильному місці.

За час, коли я вчився, лекцію прогуляла одна дівчина. Про це знали всі ми. «Як це? Таке дороге навчання, такі важливі викладачі. Як ти могла пропустити?».

На наших студентах американський підхід не працює. Тут прогулювати лекції і не виконувати домашні завдання – стандарт. Нашим завданням було змусити студентів вчитися. Тому ми намагаємось пакувати знання у різні формати.

 У нас немає занять «Я зараз прийду і розповім вам, який я крутий». Ми не любимо, коли викладачі розповідають клієнтські чутки

К-A-M-A

Більше половини занять для рекламників у K-A-M-A – командна практика. Вони працюють в колективі – як рекламна агенція. Вони мусять разом придумувати продукт. За короткий термін наштормити ідею; оформити її в презентацію; презентувати клієнту; навчитися на прикладі інших команд, як за одним завданням думка може піти у різних напрямках. Це mind-blowing!

У нас немає занять «Я зараз прийду і розповім вам, який я крутий». Ми не любимо, коли викладачі розповідають клієнтські чутки. Від дзвінка до дзвінка – 45 хвилин. Лекція триває 1,5 години – ти маєш встигнути розкрити свою тему, часу на базікання немає.

Є інший формат – «Герой індустрії». Ми запрошуємо людину розповісти про себе. Героєм може бути відомий художник, режисер, дизайнер.

Щоб студенти роззнайомились, у нас є saturday screen and brunch. Замість звичної лекції дивимося підібраний лектором відеоконтент, обговорюємо відео. Так студенти розкриваються.

Є формат «Робочий стіл». Приходить викладач і просто відкриває свій робочий стіл: на які сайти ходить, де він має акаунти, для чого вони йому.

Ідея цього формату виникла просто. Найбільш іменитий український рекламник – Паша Вржещ (Клубнікін). Коли я працював з ним в LeoBurnett, то підходив і бачив його екран. Там весь робочий стіл засипано файлами. Як?! Я стратег – у мене на робочому столі кілька папочок і якась inspiration-картинка. А у Паші навіть wallpaper не обрано, бо в цьому немає сенсу. А як він працює? Виявляється, він виділяє кольорами файли, у нього є система пошуку, є програми для робочого менеджменту.

Змусити робити «бурулі»

Сила наших викладачів не в теоретичній базі, а в практиці. Вони розповідають те, що годину тому робили у себе на роботі.

ЯК ЗМУСИТИ ЛЮДЕЙ ЗРОБИТИ ПОСТЕРИ ПРО БУРУЛІ? Це завдання з теми «Постери». Думаєш: «Дати студентам завдання – вони зроблять»? Ні! Так вони можуть не виконати. А чому? Вони ж нам платять. Ми їхні підрядники.

Тоді сила викладача в тому, що він може задати контекст: «Давайте подивимось на світ навколо. Скільки ми бачимо жахливих офіційних оголошень, які хочеться ігнорувати чи навіть порвати. А давайте подивимось, як це працює у світі. А чому б не зробити це у нас так само і вирішити реальну проблему – бурулі!»

 Сила наших викладачів не в теоретичній базі, а в практиці. Вони розповідають те, що годину тому робили у себе на роботі

Вчитися викладати

Чому ми постійно кажемо, що це вже восьмий сезон в К-А-М-А? Це значить, що вже вісім разів наші програми відпрацювались і відточились. Але ми до сих пір вдосконалюємося. Завжди можна бути кращим.

В K-A-M-A є тріал-версії викладачів. В програмі у студентів (вони цього не знають) це називається бонус-трек лекція. Так ми перевіряємо нового викладача, оцінюємо його і він потім може прийти в основну програму.

Простір

Коли ми працювали над дизайном K-A-M-A, то хотіли створити простір, який ти захочеш заповнити своєю діяльністю. Це лофт, майстерня художника. Правильне оточення і атмосфера важливі. Ми дуже цим переймались.

Тут роботи нашого випускника Макса Забродського. Там у нас є Даніїл Галкін, який виставлявся в Pinchuk Art Centre. Картини Чічкана. Ми намагались наситити простір і привчити око до хорошого. В наших стінах ти розумієш, що таке круто і ти не робитимеш поганої реклами.

Студенти

Перший час в К-А-М-А були студенти, які більше шукали себе – професія, покликання, спробувати, подивитися. А зараз більшість людей прийшли отримати практичні навички, щоб за них потім отримувати зарплатню.

КАМА показала, що талант – це рідкість. Головне – це працелюбство, ось і все. Без пафосу ТА іронії – найважче навчити працелюбству.

Школа життя

До нас вже приходять батьки з дітьми – приглядаються. Є вже десятки випадків, коли нас обрали замість університету.

У світі, який постійно змінюється, немає часу і сил 5 років мучити студента загальною теорією. А за нашими креативними спеціальностями навіть факультетів немає. Факультет UX-дизайну де? Нових професій в державному класифікаторі немає. Дизайнер-машиніст якийсь? Оператор дизайнерського станка?

Але є інша проблема. Ми мусимо дати студентам час сформуватися. Ми даємо знання. А виш дає роки у соціумі, де ти «стаєш людиною».

У нас на арт-дірекшн вчився хлопець, йому 18 років. Після навчання в K-A-M-A він стажувався у Saatchi&Saatchi, отримав роботу, зарплатню. До нас він потім приходив і просив підтримки. Хлопець зіткнувся з тим, що бувають різні колеги, що не всі хочуть одного, що хтось може скидати на тебе власну роботу.

Найближчим часом ми запустимо довші програми – рік-два за напрямками реклама, дизайн, мистецтво. Щоб студенти приходили до нас не лише по навички, а й повчитися життя.

Ми не дуже поки переживаємо щодо «корочки». Все одно сертифікат чи диплом ти кладеш кудись і не знаєш, де він в тебе в квартирі лежить. Портфоліо, яке ти створюєш за час навчання, і є візою на будь-яку роботу.

Партизани

Short info:

Чому я відмовився від кар’єри в рекламі? Бо я виявився слабаком. Я не готовий, як багато наших викладачів, боротися з клієнтами, щоб продати сміливу цікаву ідею.

Реклама має бути як задачка. Ти мусиш секунду подумати, вирішити її, щоб запам’ятати і отримати повідомлення від бренду.

У нас кажуть, що аудиторія не зрозуміє високий рівень креативу – вона неосвічена. Тому людей годують тією самою сірою масою – всі їдять ці «20% знижки» чи «третю чергу». Замкнене коло виходить.

АЛЕ МИ Ж ЯК ПАРТИЗАНИ. Наші студенти багато де. З часом вони змінять ситуацію. Рівень креативності реклами стане вищим. Реклама ж формує середовище.

Рік заснування: 2013

Напрямки навчання:

– реклама і маркетинг

– графічний та інтерактивний дизайн

– filmmaking

– сучасне мистецтво

– fashion

– література та журналістика

Тривалість навчання: до 6 місяців.

Фото Діани Андруник