Saint Bar – це новий заклад на вулиці Хмельницького. Формат визначають як «класичний коктейльний бар у готелі, але без готелю». Відкриття відбулося 11 листопада.

Фото: Настя Шумілова для The Village Україна

Концепція

Saint Bar – це коктейльний бар на вулиці Богдана Хмельницького навпроти Національної опери України. Заклад відкрили поряд із рестораном французької кухні Citronelle, за запуск відповідає засновниця Citronelle Марія Дідковська. Розповідає, що відкрила бар разом з найкращою подругою Мар’яною Павлович-Томовскі.

«Ми хотіли створити місце, куди прагнутимуть потрапити. Це місце для усвідомлених людей, які зробили себе самі та які цінують якісне дозвілля. Наша мета – перезавантажити світське життя Києва», – розповідає Дідковська. «У Києві люблять нові місця, але вони залишаються новими тільки певний час. Ми ж хотіли створити заклад із новою культурою проведення часу, який не підвладний часу, але водночас іде з ним у ногу. Як і у випадку з Citronelle та нашою соціальною ініціативою з популяризації класичної музики [«Відкрита музика міста»], ми вважаємо це нашим, хай і маленьким, внеском у розвиток суспільства», – додає Павлович-Томовскі, яка також є координаторкою проєкту Дідковської «Відкрита музика міста».

 Saint Bar

Де: місто Київ, вулиця Хмельницького, 23

Коли: 12:00–02:00 (з неділі до четверга), 12:00–04:00 (п’ятниця та субота)

Instagram

Засновниці Saint Bar Марія Дідковська (праворуч) і Мар’яна Павлович-Томовскі (ліворуч)

Формат Saint Bar визначають як «класичний коктейльний бар у готелі, але без готелю». Серед референсів натхнення наводять American Bar, який із кінця XIX століття працює в лондонському готелі The Savoy, а також Times Bar у берлінському The Savoy, NoMad Bar у Нью-Йорку, Le Meridien у Парижі та Atlas у Сінгапурі. «Ми відкриваємо заклад на довгі роки, тому хотілося створити відчуття за прикладом того ж American Bar: коли ти сидиш за стійкою і розумієш, що тут проводили час цілі покоління людей», – доповнює Павлович-Томовскі.

Saint Bar працює не лише у вечірньому форматі, двері відчиняють із 12:00. Відкриття Saint Bar відбулося з концертом британського музиканта Стівена Рідлі, який 12 листопада також відіграв акустичний концерт у парку Шевченка. У закладі розповідають, що передбачили щоденну культурну програму: наприклад, щопонеділка запрошують на вечори фортепіано, щовівторка – на джаз, а щосуботи – на бурлеск-вечірки. У закладі діє фейс-контроль, додають у Saint Bar.

Локація

Saint Bar розташований у будівлі між посольством Німеччини та БЦ Leonardo на вулиці Хмельницького. У закладу приблизно 260 м² та орієнтовно 100 посадкових місць. Простір розділений на дві зали: в першій візуальним центром є контактна барна стійка у формі еліпса, у другій передбачили винятково низьку посадку салону. Біля входу гостей зустрічає гардеробна.

«Ми хотіли, аби це місце вийшло не схожим на жодне інше в Києві. Тому не зверталися до окремих дизайнерів, а відштовхувалися від власного бачення та визначених референсів», – розповідає Марія Дідковська. «Це простір, який від ідеї до виконання провела Марія Дідковська, – доповнює Мар’яна Павлович-Томовскі. – Зрештою, ми сприймаємо Saint Bar як другий дім, а деталі власного дому варто складати самому, наскільки класними б не були дизайнери, з якими ви працюєте». На першому етапі розробки проєкту співпрацювали з командою дизайнерів із Берліна, але цьому завадила пандемія, кажуть в Saint Bar. На першому етапі архітектурні рішення для закладу пропонувало київське бюро A3, але реалізували проєкт зі студією Belenko Дениса Беленка.

«Я звернулася до Дениса, коли нам потрібно було витримати барний концепт. Ми вдячні йому передусім за вдале барне планування – вдалося зробити так, щоб це був один простір, а не дві окремі зали», – каже Дідковська. Беленко називає Saint Bar «класичним правильним коктейльним баром» та «елегантним місцем для красивих людей і незвичайних подій». «Марія звернулася до мене, щоб зібрати всі своï ідеї та виконану вже раніше роботу, і ми підготували оновлені рішення з планування та цілісну концепцію. Я дуже цьому зрадів, бо давно хотів створити атмосферу класичного лондонського місця поза часом і трендами», – коментує Беленко. Додає, що перевагою закладу є розташування на першому поверсі та краєвид на Оперу з вікон.

Серед референсів інтер’єру Дідковська та Павлович-Томовскі називають не бари, а окремі простори на зразок класичних англійських бібліотек, чоловічих клубів і «добротних приватних віталень». Ставку зробили на антикварні меблі на зразок комода з Японії біля входу в другу залу, а також старовинних світильників і витворів мистецтва з особистих колекцій. У команді Belenko додають, що акцентом визначили шпалери від британського виробника Morris & Co, доповнивши їх англійським ковроліном та обрамленням з антикварного паркету. Підкреслюють стиль пишні штори на вікнах і низьке освітлення.

Бар і кухня

Формат класичного коктейльного бару визначає і підхід закладу до коктейльної карти й меню. «В основі має бути класика – зразкова, чиста, красива. Звичайно, світ вимагає появи нових цікавих авторських коктейлів. Ми націлені на роки вперед, тому, можливо, вони також колись стануть класикою», – розповідає засновниця Марія Дідковська.

Акцент роблять на класичні коктейлі, але пропонують також твісти на класику й авторські поєднання, каже бар-менеджер Олексій Костенюк, який має досвіду запуску київського S34 Haircuts & Cocktails, одеського 12 Monkeys і віденського Tuya Restaurant. «Ми довго думали, якими мають бути коктейлі в Saint Bar, – каже Костенюк. – Відповідь знайшли, коли прийшли до епохи Ренесансу, який визначали передусім релігійні мотиви. З цією тематикою коктейльне меню дозволило розкрити суть Saint Bar».

Бар-менеджер Saint Bar Олексій Костенюк
Коктейль Botticelli

Наприклад, пропонують коктейль Botticelli (380 грн), натхненний італійським художником Сандро Боттічеллі та його картиною «Венера і Марс». Поєднання символу війни Марса та символу любові Венери на коктейль переносять завдяки холодній основі з горілкою, настояній на чорному кардамоні, і теплій піні з ананаса й лаванди, розповідає Костенюк. Також у карті коктейлі на честь Мікеланджело й Данте Аліг’єрі.

З класики Костенюк радить скуштувати коктейль Vieux Carre (420 грн) – це поєднання житнього віскі, коньяку, червоного вермуту й лікеру «Бенедиктин». Серед класичних коктейлів також пропонують: Negroni (420 грн), Aviation (430 грн) і Hanky Panky (350 грн).

З коктейльної карти:

St. Bloody Mary – 320 грн

Hanky Panky – 350 грн

Last Word – 350 грн

Negroni – 420 грн

Landscape – 350 грн

Fratolla – 350 грн

Dante – 420 грн

Michelangelo – 420 грн

Fresco – 440 грн

Decameron – 450 грн

За кухню Saint Bar відповідає шеф-кухар Михайло Марчук, який до цього працював у Норвегії. «Ми йшли за прикладом класичних барів у готелях: аналізували меню закладів, які нам подобаються, щоб це було і смачно, і зручно в барному форматі. Якщо вдень гість може з’їсти стейк, то ввечері, наприклад, тартар, бургери чи клаб-сендвічі», – розповідає Дідковська.

Як приклади – мінібургери (630 грн), які готують із телятиною, чедером, брі та фуагра. Також у категорії «похмільний» сендвіч (580 грн) із пастрамі, грюєром і медовим вінегретом і два різновиди лобстер-ролів (1050–1800 грн). Окремі пропозиції – із сіфуд-бару (390–2700 грн), устричного бару (1200 грн) та бару тартарів (370–690 грн).

З меню:

Хумус із хрусткими овочами – 240 грн

Витримана в’ялена яловичина Cecina – 280 грн

Овечий сир із трюфелем – 260 грн

Вегетаріанські спрінг-роли з овочами й шиїтаке – 240 грн

Сендвіч із беконом, салатом і томатами – 410 грн

Севіче з лосося – 360 грн

Стріплойн із салатом – 1200 грн

Тартар із яловичини – 480 грн

Лобстер-рол Saint – 1050 грн

Фетучині з лобстером і соусом біск – 1200 грн

Шоколадний мус із карамелізованими горіхами – 240 грн

У розділі основних страв пропонують стейк із шотландського лосося зі спагеті з молодої картоплі та соузом беарнез (480 грн), татакі з тунця Bluefin із соусом понзу (580 грн) і мармурову яловичну вагю на грилі із грибним соте (2400 грн). На десерт – ягідний салат із яблуками та вершками, витриманими на троянді (240 грн) і цитрусовий тарт з італійською меренгою та лимонним кремом (240 грн), а також фірмове морозиво (180 грн) і полуницю зі збитими вершками (1250 грн).