На другому поверсі Житнього ринку на Подолі об 11:00 вже стоїть висока металева конструкція і діджейський пульт. Саме тут має початися «тиха вечірка» 20ft Radio, присвячена запуску мобільного додатку радіостанції. The Village Україна йде на вечірку, робить закупи та ховається від дощу.

Фото: Юлія Наконечна

Це місце розташовано прямо над м’ясним відділом. Чути звуки ударів сокири. Попереду видніється різнокольоровий відділ овочів та фруктів. Людей на ринку близько сотні, а от на другому поверсі  лише кілька. Початок затримується.

«На жаль, у нас невеликі технічні проблеми», – пояснює Віталій Немченко, співорганізатор 20ft Radio. Додає: «Наша маленька мрія – купити пересувний інтернет на гроші з благодійних внесків, щоб ми могли стрімити з будь-якої точки Києва, робити ефіри з Голосіївського лісу, наприклад».

«Якось ми робили трансляцію з човна. Але якщо у нас буде переносний швидкісний інтернет, я би провів її на кладовищі вночі», – додає Давид, ведучий ранкового шоу.

«Наш друг Антон Шмаргович, який теж веде передачу в нас, нещодавно водив мене на кладовище на Татарці. Це класна точка. Я б хотів провести з неї ефір в сутінках», – підтримує ідею Віталій.

Тим часом невеликі групи молодих людей збираються біля стенду 20ft Radio і завантажують додаток на App Store і Google Play. А співзасновники розказують, що в ньому крім онлайн-шоу та стрімів можна буде офлайн слухати авторські програми в рубриці Shows, над якою працювали останні 3 місяці.

До компанії людей, що також чекає на початок ефіру, підходить літній чоловік з ящиком персиків і пропонує купити їх із 20-відсотковою знижкою. Один хлопець погоджується і бере стиглий персик за 4 гривні.

«Молодий чоловіче, не забудьте вдягнути слюнявчик», – кричить чоловік навздогін.

Трохи більше, ніж за півтори години анонсоване ранкове шоу Міші та Давида починається. Ще сьогодні в «базарній» програмі музика від Woody, Nemo, Секретного діджея та Jeep & Zidan. Вечірка мала закінчитися о 16:00, але тепер триватиме довше.

Другий поверх ринку поступово наповнюється молодими людьми в навушниках. Дехто з них слухає музику сам, відійшовши від компанії, інші час від часу виймають навушники, щоб поговорити.

«А вони можуть поставити Despacito? Я хочу послухати», – запитує англійською мовою один молодий хлопець в іншого. Його звати Анкур, він приїхав на кілька днів в Україну з Індії і потрапив на «тиху вечірку» разом із випадковими знайомими.

Один з відвідувачів Влад за порадою ведучих спускається на перший поверх і йде прогулятися між прилавками ринку.

«Ідея "тихої вечірки" дуже крута, погода зараз така сіра, особливо не погуляєш. А тут дах є над головою, музика у вухах, помідори, огірки, алкоголь – все під рукою. Але було б крутіше, якби хлопці поставили якісь маленькі колонки, бо трохи незручно спілкуватися в навушниках», – ділиться враженнями Влад.

Організатори невипадково обрали для презентації додатку саме Житній ринок. Вони вже вдруге роблять тут ефір. Минулого разу – під час акції проти демонтажу декоративного оздоблення на фасаді Житнього ринку. Віталій Немченко каже, що вони й надалі підтримуватимуть ринок і планують час від часу проводити тут ефіри.

Ще одна причина – показати, що новий додаток можна використовувати будь-де, навіть в такому колоритному місці, як ринок.

Тишу вечірки порушує продавчиня в смугастій футболці, яка підбігає до групи людей в навушниках і починає кричати, махаючи руками:

«Що ви тут про героїн розказуєте? Який це героїн можна купити на ринку? Прийшли сюди невідомо хто і таке несете. І без цього проблем багато», – жінка різко розвертається і йде назад до свого прилавка. Чути, як вона голосно лається.

Це вона так зрозуміла жарт ведучого про те, що на Житньому ринку можна купити все.

«Круто, що це некомерційний проект, зроблений звичайними людьми на ентузіазмі. Час від часу ефіри трохи затримуються, але вони такі справжні і живі», – розповідає The Village Україна Олександр, який приїхав з Тернополя до товариша і вирішив заскочити на «тиху вечірку».

Місцеві продавці час від часу підходять поцікавитися, що відбувається, проте встановити додаток і послухати так і не наважуються. До 14:00 людей на «тихій вечірці» помітно побільшало, а за годину на другому поверсі не залишилося майже нікого. Одні компанії йдуть, інші приходить, хтось вирушає за покупками.

«Ми не розраховували на велику кількість народу, нам просто подобається виходити з нашого контейнера і робити ефіри в різних локаціях. Це іноді виходить не дуже якісно, але завжди душевно. Ми все робимо своїми руками, своїми силами, за власні кошти. Ніяких спонсорів у нас немає», – каже Віталій.