Усі пропозиції вже профінансовані, більшість з них знаходиться на стадії реалізації. Форми фінансування різні: краудфандинг, підтримка містом та бізнесом.

Парклет


Де

 вулиця Польська, на перетині з вулицею Буніна

Вартість

12 тис. ₴


Парклет – це невелика зона відпочинку. За його допомогою організатори проекту планують повернути тротуар пішоходам. Проблема, яку мають вирішити вуличні меблі – унеможливити паркування автомобілів на пішохідних зонах. Наприклад, в місці, де буде встановлено парклет, машини дуже близько стоять до будівлі, повністю перекриваючи тротуар. Тому людям, аби пройти, доводиться виходити на проїзну частину і наражати себе на небезпеку.

Гроші на встановлення парклету архітекторка та активістка Марія Смирнова збирала за допомогою краудфандингу на платформі «Моє місто». Запропоновали кілька варіантів парклету, і користувачі платформи змогли проголосувати за той, що сподобався найбільше. Два проекти отримали рівну кількість балів, тому фінальний варіант поєднує риси обох ескізів.

До реалізації проекту ми вирішили запросити волонтерів. Бажано, аби вони мали досвід роботи з будівельним обладнанням. Можна було б скористуватися послугами фірм, які спеціалізуються на вуличній фурнітурі. Але, по-перше, їхні послуги дуже дорогі, і ми б ніколи не зібрали потрібну суму. А по-друге, ми зробили ставку на те, що проект буде повністю соціальним. Ми хотіли б підвищити усвідомленість серед людей, що вони можуть брати участь у житті міста, прикладали зусилля, щоби в Одесі було комфортно.

Якщо ми покажемо міській владі, що суспільство зацікавлено в ініціативах, пов'язаних з міським простором, то, сподіваємося, вони підтримуватимуть нас тим, що будуть видавати дозволи на встановлення вуличної фурнітури. Ми хочемо створювати подібні проекти не лише в центрі, але і в спальних районах.

Марія Смирнова

авторка проекту

Ревіталізація парку «411 батарея»


Де

 Київський район


411 батарея – це меморіальний комплекс під відкритим небом, присвячений обороні Одеси. Він знаходиться у великому парку, під час дослідження якого громадська організація Urban Inst. виявила багато проблем. Це вогнища та пожежі, забруднення газами, відсутність достатньої кількості місць для відпочинку. Найбільший виклик – машини вільно заїжджають прямо на територію парку.

Для того, аби скласти план дій, Urban Inst. провели міждисциплінарний воркшоп, під час якого учасники пропонували вирішення цих проблем. Наприклад, огорожу із дерев та кущів, встановлення безпечних пішохідних переходів. Також вирішили прокласти стежки з гравію, зробити окрему зону для вигулу собак, встановити лави та лежаки та зробити нову систему навігації, яка дозволить швидко знаходити цікаві об’єкти.

Перший етап буде реалізовано в травні 2018 року.

Через забруднення парку, в'їзду автомобілів і хаотичних вогнищ, природне середовище парку деградує, перетворюється у депресивний простір.

Ідея провести воркшоп, на якому були б запроновані рішення, виникла у забудовника мікрорайону «Таїровські сади». Наші цілі співпали: робота з міським простором та мешканцями міста – один з основних напрямків діяльності Urban Inst. Ми провели міждисциплінарний воркшоп, учасниками якого були спеціалісти з різних областей знань. Колектив складався з архітекторів, містобудівників, соціологів, екологів і ботаніків.

Команди виїжджали на об'єкт дослідження, де проводився аналіз території за різними напрямками. Таким чином були отримані якісні дані від фахівців, проведені опитування місцевих жителів та відвідувачів парку.

Ліза Чабан

координаторка проекту

Зарядні пристрої в міському транспорті


Вартість

867 560 ₴


Цей проект, як і наступні в списку, отримав підтримку на платформі «Соціально активний громадянин». Платформа працює так: кожний одесит може запропонувати свій проект і шляхом голосування містяни обирають, які проекти профінансуються. Зараз відомий список із 40 переможців. Усі проекти будуть реалізовані до кінця року.

На платформі автор проекту запропонував встановити по 4 зарядні пристрої в кожен тролейбус та трамвай Одеси. Зарядні станції знаходитимуться на ручках сидінь, тому не будуть заважати пасажирам.

Я запропонував устаткувати вагони трамваїв та тролейбусів зарядними станціями, щоби кожен власник планшета чи смартфона міг підзарядити пристрій і працювати чи вчитись більш комфортно.

Головний виклик проекту полягає в тому, що більшість старих вагонів громадського транспорту не передбачають таких змін, і в кожний такий вагон потрібно встановити розподільник енергії.

Максим Адаменко

автор проекту

Інклюзивний спортивно-ігровий майданчик


Де

 вулиця Академіка Філатова, 7А

Вартість

727 162 ₴


Майданчик, на якому зможуть гратися діти з інвалідністю, встановлять біля Дитячої міської поліклініки №6. Авторка проекту Юлія Філь вважає, що ігровий майданчик зменшить негативний досвід дитини від відвідування лікарні, там буде легше і приємніше дочекатися своєї черги, і діти з інвалідністю та без зможуть разом проводити час в інклюзивному просторі.

Це не єдиний проект від поліклініки, що отримав фінансування. Ще дві пропозиції набрали доситатню підтримку – облаштування парковки та встановлення сонячних колекторів, завдяки яким вдасться значно зекономити на комунальних послугах.

У поліклініці я працюю вже 10 років дільничною медсестрою. За цей час це місце стало домом. Увесь наш колектив намагається зробити поліклініку максимально комфортною для пацієнтів.

У спортивно-ігровий комплекс входять не лише гойдалки та каруселі, але і лави поряд, щоби батьки могли приглядати за дітьми, і гумове покриття для безпеки дітей.

Я довго шукала бюджетні варіанти і знайшла українську фірму «Бімбока» яка встановлює майданчики для дітей з інвалідністю. Це буде інклюзивний простір, в якому гратимуться всі діти, не залежно від стану здоров’я.

В мене на дільниці близько тисячі людей і всі батьки, які дізнавалися про проект, цікавилися як допомогти і проголосувати. Проте збирати голоси було важко, адже коли люди чули, що для голосування потрібно надати свої паспортні данні, вони дуже боялися. Потрібно було витратити багато часу, аби пояснити чому варто проголосувати і переконати, що це в першу чергу для їхніх дітей.

Нам також допомагав архітектор Дмитро Бахтін та головний лікар Горищак Сергій, який дав згоду на встановлення комплексу.

Юлія Філь

авторка проекту

Місто без пилу


Де

 центр міста

Вартість

4 999 840 ₴


Автор проекту Петро Іонов запропонував встановити декоративні решітки довкола дерев, аби зменшити кількість пилу та бруду на вулицях та зробити повітря більш чистим. Проект реалізують до кінця року.

По-перше, я бачив такі решітки в європейських країнах: там, де ходять багато людей немає відкритого ґрунту. А, по-друге, в центрі Одеси, наприклад, на вулицях Дерибасівській, Катериненській з царських часів збереглися залишки таких решіток і ми також плануємо їх рестраврувати.

Спочатку я планував робити решітки з бетону, але зараз чиновники наполягають на тому, щоб виготовляти їх з чавуна, адже декоративні елементи в місті виготовлені з цього матеріалу. Має бути визначений виконавець роботи і він запропонує, як саме будуть виглядати решітки. Також планується архітектурна комісія, яка буде розглядати естетичний бік проекту.

Петро Іонов

Автор проекту