Як змінилося наше спілкування після того, як усі почали говорити про особисті кордони? Здається, ми зіткнулися з новими етичними питаннями, на які ще немає остаточних відповідей.

Як і нове покоління, система для нагрівання тютюну glo™ шукає нестандартні рішення, які не вимагають компромісів між бажаннями та правилами. Разом із glo™ ми продовжуємо серію «ЕМОЦІЙНІ КОРДОНИ», де спільно з експертами розбираємо різні погляди на етичні питання та шукаємо рішення конфліктів.

Друга історія – про зовнішній вигляд. Наш образ – тільки наша справа чи ми можемо порушувати чужі кордони своїм «недоречним» одягом? І чи маємо ми право оцінювати професіоналізм людини за її зовнішнім виглядом? А робити зауваження?

 

Два погляди на одну тему

Позиція 1: Мій зовнішній вигляд — моя територія

Людину варто оцінювати за її словами та діями, а зовнішній вигляд не є показником професіоналізму.

Важко було уявити подібну філософію у суспільстві та компаніях ще навіть 20 років тому. Та все змінюється. Зникнення дрес-коду розпочалося у Кремнієвій долині, де HP, Apple та інші tech-гіганти зробили акцент на співпраці, свободі та комфорті співробітників.

Усе більше світових компаній визнають, що ера дрес-кодів добігає кінця. 75% менеджерів заявили, що міленіали приходять на співбесіди та в офіси в «неналежному» вигляді, далекому від «традиційного» дрес-коду. Адже у креативній економіці важливі актуальні знання, здатність генерувати ідеї та адаптивність.

Зовнішній вигляд є територією особистого самовираження, а робити зауваження чи давати оцінювальні коментарі – грубо та некоректно.

Позиція 2: Зовнішній вигляд — дзеркало професійних якостей

Охайний зовнішній вигляд і стиль одягу впливає на те, як людину сприймають колеги, керівництво, а головне – потенційні клієнти.

Співробітник транслює цінності та культуру компанії. Тому повинен мати належний вигляд, згідно з означеними правилами.

До речі, термін «дрес-код» виник у Великобританії, як символ приналежності людини до певної професійної групи. Сьогодні ж 38% міленіалам менеджери роблять зауваження щодо їхнього вигляду. На думку керівництва, молоді співробітники мають одягатися більш офіційно на робочому місці.

На їхню думку, зауваження про одяг є доречними. Головне – знайти для них коректну форму.

Два погляди на одну тему

Позиція 1: Мій зовнішній вигляд — моя територія

Людину варто оцінювати за її словами та діями, а зовнішній вигляд не є показником професіоналізму.

Важко було уявити подібну філософію у суспільстві та компаніях ще навіть 20 років тому. Та все змінюється. Зникнення дрес-коду розпочалося у Кремнієвій долині, де HP, Apple та інші tech-гіганти зробили акцент на співпраці, свободі та комфорті співробітників.

Усе більше світових компаній визнають, що ера дрес-кодів добігає кінця. 75% менеджерів заявили, що міленіали приходять на співбесіди та в офіси в «неналежному» вигляді, далекому від «традиційного» дрес-коду. Адже у креативній економіці важливі актуальні знання, здатність генерувати ідеї та адаптивність.

Зовнішній вигляд є територією особистого самовираження, а робити зауваження чи давати оцінювальні коментарі – грубо та некоректно.

Позиція 2: Зовнішній вигляд — дзеркало професійних якостей

Охайний зовнішній вигляд і стиль одягу впливає на те, як людину сприймають колеги, керівництво, а головне – потенційні клієнти.

Співробітник транслює цінності та культуру компанії. Тому повинен мати належний вигляд, згідно з означеними правилами.

До речі, термін «дрес-код» виник у Великобританії, як символ приналежності людини до певної професійної групи. Сьогодні ж 38% міленіалам менеджери роблять зауваження щодо їхнього вигляду. На думку керівництва, молоді співробітники мають одягатися більш офіційно на робочому місці.

На їхню думку, зауваження про одяг є доречними. Головне – знайти для них коректну форму.

Чому ми досі оцінюємо людей за зовнішнім виглядом?

 

Зовнішнім виглядом людина безперечно створює певне враження. І це вибір кожного – яке саме враження вона хоче створювати. У пострадянських країнах звикли вимагати від людини певного образу, адже раніше вважалося, що так вона виявляє свою повагу чи неповагу до інших. У США, до прикладу, цілком нормально прийти на пари в піжамі, адже коли заняття починаються о 7:30 – студенти встигають тільки прокинутися й дійти з кампуса. Однак у нас ще присутній цей момент нашарування певного культурного коду. Саме тому постає вибір: чи хочу я вписуватися й дотримуватися певних правил, чи для мене свобода самовираження важливіша?

Нас оцінюють за нашим зовнішнім виглядом.

І ми обираємо «своїх» за зовнішнім виглядом, зчитуючи певні культурні коди. Коли ми зайдемо в кімнату з незнайомцями, серед них автоматично вихопимо кількох «своїх» – і це буде виключно на основі зовнішнього вигляду.

Утім, за одягом ми не можемо визначити професійні якості людини.

Імовірніше, так ми можемо зчитати її ставлення до компанії, у якій вона працює, або певні її вподобання та цінності. Зовнішній вигляд говорить про людину, її особисті характеристики, але не про рівень професіоналізму.

Євгенія Чернега, психологиня, сертифікована екзистенційна психотерапевтка

Зовнішній вигляд – зачіска, макіяж, гігієна, одяг – це те, на що людина може впливати, її свідомий вибір. А також – це те, що показує імідж компанії, особливо якщо співробітник має представницькі функції. Зовнішній вигляд співробітника – це не лише його особиста справа, тому він має відповідати певним стандартам компанії. Проте важливо додати, що аби стандартам відповідали, вони мають бути озвучені, наприклад, HR-менеджерами або іншими керівниками.

Анна Чаплигіна,
експертка з етикету

Чому ми досі оцінюємо людей за зовнішнім виглядом?

Зовнішнім виглядом людина безперечно створює певне враження. І це вибір кожного – яке саме враження вона хоче створювати. У пострадянських країнах звикли вимагати від людини певного образу, адже раніше вважалося, що так вона виявляє свою повагу чи неповагу до інших. У США, до прикладу, цілком нормально прийти на пари в піжамі, адже коли заняття починаються о 7:30 – студенти встигають тільки прокинутися й дійти з кампуса. Однак у нас ще присутній цей момент нашарування певного культурного коду. Саме тому постає вибір: чи хочу я вписуватися й дотримуватися певних правил, чи для мене свобода самовираження важливіша?

Нас оцінюють за нашим зовнішнім виглядом.

І ми обираємо «своїх» за зовнішнім виглядом, зчитуючи певні культурні коди. Коли ми зайдемо в кімнату з незнайомцями, серед них автоматично вихопимо кількох «своїх» – і це буде виключно на основі зовнішнього вигляду.

Утім, за одягом ми не можемо визначити професійні якості людини.

Імовірніше, так ми можемо зчитати її ставлення до компанії, у якій вона працює, або певні її вподобання та цінності. Зовнішній вигляд говорить про людину, її особисті характеристики, але не про рівень професіоналізму.

Євгенія Чернега, психологиня,
сертифікована екзистенційна
психотерапевтка

Зовнішній вигляд – зачіска, макіяж, гігієна, одяг – це те, на що людина може впливати, її свідомий вибір. А також – це те, що показує імідж компанії, особливо якщо співробітник має представницькі функції. Зовнішній вигляд співробітника – це не лише його особиста справа, тому він має відповідати певним стандартам компанії. Проте важливо додати, що аби стандартам відповідали, вони мають бути озвучені, наприклад, HR-менеджерами або іншими керівниками.

Анна Чаплигіна,
експертка з етикету

Якщо нас турбує зовнішній вигляд іншого – що це про нас говорить?

Якщо при спогляданні чи перебуванні поряд із людиною вам неприємно, ви відчуваєте роздратування, але при цьому людина не виходить із власних кордонів і не порушує ваших – не поспішайте робити зауваження та додавати коментарі. Якщо ж ваші кордони порушуються, наприклад, ви відчуваєте неприємний запах, який викликає дискомфорт – про це варто сказати.

Важливо відстежувати свої думки. Чому вам неприємний зовнішній вигляд іншого? Адже одяг – це, зрештою, особиста справа кожного. Коли хтось дозволяє собі те, що ми не дозволяємо, – це може викликати роздратування, але, може, в цьому причина? Якщо є дрес-код і правила – чи ваша справа їх контролювати? Зазвичай у компанії є людина, яка це робить.

Євгенія Чернега, психологиня, сертифікована екзистенційна психотерапевтка

Якщо нас турбує зовнішній вигляд іншого – що це про нас говорить?

Якщо при спогляданні чи перебуванні поряд із людиною вам неприємно, ви відчуваєте роздратування, але при цьому людина не виходить із власних кордонів і не порушує ваших – не поспішайте робити зауваження та додавати коментарі. Якщо ж ваші кордони порушуються, наприклад, ви відчуваєте неприємний запах, який викликає дискомфорт – про це варто сказати.

Важливо відстежувати свої думки. Чому вам неприємний зовнішній вигляд іншого? Адже одяг – це, зрештою, особиста справа кожного. Коли хтось дозволяє собі те, що ми не дозволяємо, – це може викликати роздратування, але, може, в цьому причина? Якщо є дрес-код і правила – чи ваша справа їх контролювати? Зазвичай у компанії є людина, яка це робить.

Євгенія Чернега, психологиня,
сертифікована екзистенційна
психотерапевтка

 

 

Важливо відстежувати свої думки. Чому вам неприємний зовнішній вигляд іншого? Адже одяг – це, зрештою, особиста справа кожного.

 

 

Нам роблять зауваження – як реагувати?

Будь-які розмови – це побудова стосунків. І нашою глибинною потребою є підтримування добрих стосунків із людьми. Якщо вам зробили зауваження, важливо запитати: «Чому вам неприємний мій зовнішній вигляд?». Не конфліктуйте, а спробуйте зрозуміти суть, зберігши доброзичливі стосунки: «Тебе дратують мої рвані джинси, бо ти теж хочеш одягнути щось подібне, але певні упередження тобі цього не дозволяють?».

Варто будувати не стіни, а мости: входити в діалог: «Мені шкода, що мій зовнішній вигляд викликає в тебе роздратування, я б не хотів, аби так було, але мені подобається ця річ».

Базуйтесь на ідеї, що немає «або/або»: «Або ти маєш рацію, або я маю рацію». Є «і/і»: «І ти маєш рацію, і я маю рацію». І навіть якщо ви не дійдете повної згоди, сам діалог породжує дружні відчуття, що «ми в одному човні»: може, хтось одягається не так, але нам комфортно працювати разом.

Дослухатись чи не дослухатись до зауважень – вибір кожного. Якщо ви зацікавлені в побудові кар’єри в певній компанії чи структурі, якщо це певна підказка й ви відчуваєте за неї вдячність – вам може бути корисно прислухатися до рекомендацій.

Євгенія Чернега, психологиня, сертифікована екзистенційна психотерапевтка

Нам роблять зауваження – як реагувати?

Будь-які розмови – це побудова стосунків. І нашою глибинною потребою є підтримування добрих стосунків із людьми. Якщо вам зробили зауваження, важливо запитати: «Чому вам неприємний мій зовнішній вигляд?». Не конфліктуйте, а спробуйте зрозуміти суть, зберігши доброзичливі стосунки: «Тебе дратують мої рвані джинси, бо ти теж хочеш одягнути щось подібне, але певні упередження тобі цього не дозволяють?».

Варто будувати не стіни, а мости: входити в діалог: «Мені шкода, що мій зовнішній вигляд викликає в тебе роздратування, я б не хотів, аби так було, але мені подобається ця річ».

Базуйтесь на ідеї, що немає «або/або»: «Або ти маєш рацію, або я маю рацію». Є «і/і»: «І ти маєш рацію, і я маю рацію». І навіть якщо ви не дійдете повної згоди, сам діалог породжує дружні відчуття, що «ми в одному човні»: може, хтось одягається не так, але нам комфортно працювати разом.

Дослухатись чи не дослухатись до зауважень – вибір кожного. Якщо ви зацікавлені в побудові кар’єри в певній компанії чи структурі, якщо це певна підказка й ви відчуваєте за неї вдячність – вам може бути корисно прислухатися до рекомендацій.

Євгенія Чернега, психологиня,
сертифікована екзистенційна
психотерапевтка

 

 

Базуйтесь на ідеї, що немає «або/або»: «Або ти маєш рацію, або я маю рацію». Є «і/і»: «І ти маєш рацію, і я маю рацію».

 

 

Як говорити про свій дискомфорт через емоції: інструкція

Питання гігієни та зовнішнього вигляду – завжди дуже тонкі та делікатні. Тому спершу зрозумійте, наскільки близькі у вас стосунки. Наприклад, з колегою важливо:

аби розмова проходила наодинці, у віддаленому від інших місці – людям некомфортно, коли роблять коментарі чи зауваження щодо їхнього зовнішнього вигляду;

правильно дібрати слова – піти від осуду до бажання виявити турботу та допомогу: «Я тут помітив, що ти…, може, у тебе є проблема/потрібна допомога…?».

говорити не із претензією, а з побажанням. Крім того, правила змінюйте на рекомендації. Якщо зовнішній вигляд іншого змушує вас відчувати себе дискомфортно й водночас ви соромитеся або боїтеся образити свого колегу – зверніться до людини, яка на один щабель вище вашої позиції в компанії, яка несе відповідальність за взаємодію колективу. Якщо розв’язувати такі питання прямо, інколи це може викликати конфлікт.

Анна Чаплигіна,
експертка з етикету

Як говорити про свій дискомфорт через емоції: інструкція

Питання гігієни та зовнішнього вигляду – завжди дуже тонкі та делікатні. Тому спершу зрозумійте, наскільки близькі у вас стосунки. Наприклад, з колегою важливо:

аби розмова проходила наодинці, у віддаленому від інших місці – людям некомфортно, коли роблять коментарі чи зауваження щодо їхнього зовнішнього вигляду;

правильно дібрати слова – піти від осуду до бажання виявити турботу та допомогу: «Я тут помітив, що ти…, може, у тебе є проблема/потрібна допомога…?».

говорити не із претензією, а з побажанням. Крім того, правила змінюйте на рекомендації. Якщо зовнішній вигляд іншого змушує вас відчувати себе дискомфортно й водночас ви соромитеся або боїтеся образити свого колегу – зверніться до людини, яка на один щабель вище вашої позиції в компанії, яка несе відповідальність за взаємодію колективу. Якщо розв’язувати такі питання прямо, інколи це може викликати конфлікт.

Анна Чаплигіна,
експертка з етикету

1. Важливо говорити способами, які не травмують, з позиції того, як це впливає саме не вас. Наприклад: «Я постійно відволікаюсь, коли дивлюсь на твоє…, я злюсь/хвилююсь/відчуваю роздратування/відчуваю сум’яття...». Якщо ми не говоримо про це з людиною, ми від неї дистанціюємося, виключаємо її з діалогу, адже ми маємо певні почуття, які впливають на наше ставлення до неї, та приховуємо їх, і це погіршує наші стосунки, а людина навіть не здогадується про причини.

2. Важливо сказати ваш коментар чи зауваження без оцінки, осуду, без будь-якого глузування чи сарказму та без повчань. Не можна казати, що людина робить щось погане, варто пояснити, що те, що вона робить – спричиняє вам дискомфорт.

3. Перед тим, як робити зауваження, важливо нагадати, що у вас добрі стосунки, а ваш колега – чудовий фахівець. Адже коли людину критикують, вона відразу закривається в собі, вважає, що більше не подобається, або втратила повагу й довіру.

4. Можна також скористатися формулюванням: «Може, ти не помічаєш...», – дати людині відчути сумнів і так «зберегти обличчя», дати зрозуміти, що це лише певний нюанс.

Євгенія Чернега, психологиня, сертифікована екзистенційна психотерапевтка

Євгенія Чернега, психологиня,
сертифікована екзистенційна
психотерапевтка

Закріплення теорії: психолог коментує реальні історії людей

Для того, щоби глибше розібратися в тому, як залишатися собою, не порушуючи чужих і власних кордонів, ми заручилися допомогою читачів.

Ми провели опитування серед наших підписників у Instagram та зібрали різні точки зору на зовнішній вигляд іншого та чи можна оцінювати людину за її одягом.

А також попросили психолога прокоментувати ці історії: анонімно, без осуду та оцінок. Наша мета – розібратися, чому поведінка інших може засмучувати та як етично поводитися в момент конфлікту. Шукаємо рішення, які допоможуть різним поглядам гармонійно співіснувати.

Як залишатися собою, не порушуючи кордонів інших?

Тепер ми трішки більше знаємо про особисті кордони та те, як їх відстоювати: не варто відмовлятися від власних переконань і стилю через чужі стереотипи. Швидше, варто тренувати свою здатність до комунікації та вчитися коректно реагувати на критику.
Тому завжди обирайте одяг, який подобається саме вам. Незалежно від очікувань інших щодо вашого віку, статусу чи гендеру.

Обирайте пристрій glo™ на свій смак, а не за очікуваннями оточення.

glo™ – це інноваційна технологія, яка нагріває тютюн, а не спалює його. glo™ – це також на 90% менше токсинів*, відсутність диму та попелу**, а ще – справжній смак тютюну.

Через це використання пристрою не спричиняє дискомфорту людям навколо і водночас гарантує отримання задоволення.

Знаєте, який рівень насичення хочете? Не йдіть на компроміси та обирайте glo™HYPER, що має два режими роботи: Standard i Boost. Вони дають змогу керувати насиченістю смаку завдяки температурі та швидкості нагрівання.

Обирайте те, що хочете саме ви.

Крім того, девайси glo™ HYPER мають широку лінійку кольорів на будь-який смак.

Пам’ятаєте, жодних упереджень про «нежіночний» стиль? :) Суворий чорний? Яскравий помаранчевий? Класичний білий? Чи таки насичений синій? На ці питання правильну відповідь знаєте тільки ви!

 

* Порівняння диму від спалюваного тютюну в стандартній сигареті формату 3R4F (приблизно 9 мг смол) і аерозолю від нагрітого тютюну в пристрої glo ™. Порівнюється 9 типів шкідливих речовин, вживання яких Всесвітня організація охорони здоров'я рекомендує скоротити. Це не обов'язково означає, що даний продукт є менш шкідливим, ніж інші тютюнові продукти.
** Не сигаретний дим, а аерозоль від нагрітого тютюну. Це не обов'язково означає, що даний продукт є менш шкідливим, ніж інші тютюнові продукти.

Матеріал підготовлено за підтримки

glo™ призначений для повнолітніх споживачів тютюну або нікотину.