The Village Україна дізнається у людей різних професій, яким є їхній робочий простір. У другому випуску – виконавчий креативний директор рекламної агенції BBDO Ukraine, яка за результатами Київського фестивалю реклами стала найкреативнішою українською агенцією.

Комунікація

Отримую 4-5 дзвінків на день. Телефон – остання ланка, через яку люди намагаються зі мною зв’язатися. Якщо я комусь треба – мене дістануть, навіть якщо я все вимкну.

Загалом спілкуюся з багатьма людьми по роботі, у якийсь момент ми домовилися, що найзручніше це робити через Skype. Я багато подорожую через роботу, навіть коли перебуваю в інших країнах – можу увімкнутися та обговорити все, що треба. Це дуже зручно.

Пошту використовую менше. Мені щодня надходить від 400 до 600 листів. Я працюю з багатьма партнерами та клієнтами, часто є у спільних листуваннях, щоби розуміти загальну картинку, а буває, що мене просто забувають з копії прибрати. Ставлюся до цього просто. Я ж не нейрохірург, ніхто не помре, якщо я пізніше подивлюся пошту.

Отримую багато професійного «спаму» – пропозицій, від яких потрібно відмовлятися, і так далі. Звісно, я завжди намагаюся ввічливо відповісти. Найважливіші речі переводжу в чат на Facebook. Мені здається, що пошта як інструмент комунікації уже не така актуальна для нас.

Реклама – це комунікаційний бізнес, багато спілкуємося, тому мені треба обмежувати канали доступу інформації, щоб не зійти з розуму. Використовую Messenger, ще маю Viber, він у мене для шкільних чатів, але я їх не читаю. Увечері хочеться ще книжку якусь прочитати. Чи відповідати весь день на повідомлення? Emergency on your side should not constitute emergency on my side. Якщо я буду вирішувати надзвичайні ситуації кожного, своїх ніколи не вирішу.

Усі сповіщення також вимкнені, щоби не відволікатись. Сьогодні увімкнув, тому що чекаю важливого повідомлення. Я ж супервідповідальний.

Телефон

Instagram я поставив заради дружини. У мене немає часу туди викладати фотографії.

Маю на телефоні додаток, щоби змінювати обличчя. Це більше для дітей. Коли ми разом кудись йдемо, у ресторан наприклад, чи подорожуємо, то розважаємося з ним. Іноді я сам собі смішні фото роблю. Також ставлю іноді для дітей офлайн-ігри, щоби їм не було нудно в подорожах.

Додаток Maps.me для мене зручніший за Google Maps, він працює в офлайні, можна його в інших країнах використовувати без інтернету.

Часто користуюся додатком Weather, не тільки у власних цілях, а щоб розуміти, як вдягати дітей.

Люблю гуляти, тому маю застосунок My Attitude, щоби знати, на якій висоті зараз перебуваю. Для прогулянок є ще додаток, який рахує кількість кроків, які я зробив за день. Нещодавно були з дружиною в Барселоні. 20 км за день нагуляли. В Україні це в середньому 5 км за день.

На балконі я вирощую перець, огірки, квіти. Щоби сіяти та доглядати це господарство, використовую місячний календар.

Sky View теж більше для дітей. Любимо дивитися на зірки та планети, дізнаватися, як вони називаються. Це весело та пізнавально.

Ще в мене є цікава штука, називаю її «shazam для квітів». Наводиш на листок рослини і дізнаєшся її назву, характеристики. Він не завжди спрацьовує, правда, у його розвиток ще інвестують.

Блокнот

Вистачає на місяць. Тоді міняю на новий.

Мозок інакше працює, коли записуєш на телефоні чи в онлайні. У цих діях менше дрібної моторики. Коли пишеш від руки, голова працює краще. Я й іншим раджу записувати ідеї олівцем чи ручкою. Дуже люблю чорнильні ручки. Тому стараюся усі ідеї записувати від руки. Потім часто їх навіть не перечитую. Наприклад, мені потрібно записати нову структуру, яку я хочу побудувати, або коли подумав про речі, які впливають на наш бізнес (люди, нагороди, піар, інновативний спектр, ціна та інше). Такий підхід допомагає мені вирішувати якісь проблеми. Виконавчий креативний директор – це ж не зовсім креативний директор. Це майже адміністратор, дипломат, менеджер.

Дуже люблю сидіти в кав’ярні з блокнотом. Вимкнути телефон і просто малювати будинки, автомобілі, птахів, неважливо що. Але дрібна моторика дуже впливає на роботу мозку, запускає її. Коли я приходжу на брифінг до клієнта і мені треба більш уважно та зосереджено слухати, я також розгортаю блокнот і малюю все підряд, щоб мене нічого зовні не відволікало і вся увага була сконцентрована на розмові.

Якщо я в дорозі і під рукою немає блокнота – записую усе на диктофон.

Робочий стіл та браузер

Активно користуюся браузером, скайпом, календарем, нагадуваннями, часто використовую Pages. Прописую там структуру презентації, тези. Коли все готово, лише тоді переходжу в Keynote.

Numbers використовую не дуже часто. Коли треба видавати зарплату працівникам. Я займаюся HR-політикою, проводжу співбесіди особисто. Я найкраще знаю, хто мені потрібен у команду і кого я можу собі дозволити.

Тримаю на робочому столі порядок. У мене є одна папка, в якій зберігаються усі речі за рік. Зараз вона називається «2017». У ній є папка «2016», в якій є папка «2015» і так далі. Не сортую усе по окремих папках, типу: тут презентації, тут документи. З таким підходом буду займатися тільки сортуванням і нічого більше не зроблю. Є пошук, через нього можна дістати усе.

У календарі стараюся планувати усі свої зустрічі. Наприклад, цього тижня заплановано 18 мітингів. Без сенсу намагатися запам’ятати усе, особливо коли, крім зустрічей, є ще й інші завдання. Маю асистентку, яка допомагає мені нічого не забути.

У браузері також не дуже наводжу порядок. У закладках завжди є щось про рекламу, обожнюю документальні фільми, історичні, наприклад про історію релігії. Це формат контенту, у якому легко можеш натиснути на паузу і продовжити наступного дня. Майже все дивлюся та читаю англійською.

Також я багато подорожую, бо курую, крім України, ще Центральну Азію. Це регіон, у якому дуже хочеться розібратися.

Читаю The Village, Telegraph-дизайн, Sostav, Reklamaster... Це з профільних медіа. Новини в інтернеті не споживаю, не згоден із редакційною політикою українських ЗМІ, вони не показують повної картинки. Коли мені стає щось дуже цікаво, я не в новині розбираюся, а в темі.

Крім інтернету, дивлюся ТБ. Незважаючи ні на що, це досі найпотужніше медіа в Україні. Дослідження показують, що це пов’язано з вибором – тобі не треба сильно перейматися, що дивитися, ти сідаєш і видихаєш, немає великої проблеми вибору. Часто телевізор у мене просто на фоні, а я готую вечерю чи щось таке. Хочеться, аби просто щось шуміло позаду. Споживаю новини, дивлюся передачі у праймові години, аби розуміти, що подобається найширшій цільовій аудиторії в Україні.

Facebook

Для мене Facebook – це моя сторінка, вона мені потрібна професійно. Якщо я хочу взяти на роботу працівника, я обов’язково подивлюся на його профайл, а він, швидше за все, подивиться, чим займаюся я. Все-таки мені та команді з цією людиною проводити на роботі по 8-10 годин.

Іноді це засіб відволіктися. Відкрив FB – «Дмитро Клищик опублікував нове фото». Прикольне, like.

Лайкаю все, що роблять друзі та близькі, сім’я, усі позитивні та конструктивні ініціативи. Але часу на таке у мене насправді дуже мало. Найчастіше просто гортаю, щоб розуміти, про що сьогодні усі говорять, і повертаюся до роботи.

Також часто лайкаю пости спільноти «Я паркуюсь як мудак». Наші вулиці – це відображення того, що відбувається не тільки в Києві, а й в Україні загалом. Це ставлення людей до закону, повага одне до одного і так далі.