Всеукраїнська громадська організація «Союз споживачів України» провела дослідження 20 українських інтернет-магазинів щодо дотримання законів України «Про захист прав споживачів» та «Про електронну комерцію».

Провівши контрольні закупки, організація виявила порушення з чеками, поверненнями, доставкою та формою господарювання.

Дослідження тривало з грудня 2017 року по березень 2018-го.

 Інтернет-магазини, які перевірила спілка:

27.ua
AKS
«Алло»
«Служба сервісу»
«Цитрус»
City.com
Comfy
Deshevshe.net
«Эльдорадо»
F.ua
«Фокстрот»
ITbox
«Мобіллак»
MOYO
Repka
«Розетка»
Skidka.ua
Stylus
«Телемарт»
ТТТ

 Рейтинг магазинів, де «зелене» – це добре, «жовте» – так собі, «червоне» – порушники законодавства.

Фахівцям не вдалося за розрахунковими документами (чеками) встановити форму господарювання та ідентифікувати 5 із 20 крамниць. На їхніх «папірцях» було вказано назву доменного імені, яке подекуди навіть не відповідало сайту, де купували товар. Це означає, що покупець не зможе захистити свої права, якщо виникнуть складнощі з поверненням товару чи отриманням гарантійних зобов’язань.

Також зафіксували порушення маркування товару.

«Траплялися й майже кримінальні випадки, коли споживача вводили в оману щодо проходження процедури оцінки відповідності. Наприклад, продукція, яка має відповідати технічному регламенту на радіообладнання, ідентифікована або промаркована як система УкрСЕПРО – система обов’язкової сертифікації, яка не поширюється на цей вид продукції. І все це поряд із позначками UA, UCRF, щоб імітувати, що продукція проходила первинні процедури щодо допуску на ринок», – зазначають в організації.

Щодо повернення товару також виникли проблеми з п’ятьма магазинами.

«Нам вдалося повернути придбані смартфони лише зі скандалами та подекуди із залученням преси. Приміром, інтернет-магазин «Алло» повертав нам гроші кілька тижнів, а «Мобіллак» – майже два з половиною місяці. Ми зустрічали цікаві випадки, коли за розрахунковими документами продавцем був один ФОП, а повертав гроші за тим самим рахунком зовсім інший ФОП. Як це можливо провернути, мені складно сказати», – розповіли учасники дослідження.

зображення: Союз споживачів України