В Україні абоненти телеком-провайдерів зможуть повідомляти свої дані операторам дистанційно – з допомогою електронного підпису, BankID чи іншого способу цифрової ідентифікації.

Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері зв’язку та інформації оновила порядок реєстрації абонентів без укладання договору у письмовій формі. Новий порядок реєстрації абонентів почне працювати восени 2018 року.

«Однією з особливостей нашого ринку мобільного зв'язку є велика — майже 90% – доля анонімних користувачів. Це погано, тому що анонімний користувач має обмежені права і не може користуватися всіма послугами, які пропонують оператори», – пише очільник комісії Олександр Животовський.

«Враховуючи вимоги законодавства України задоволення потреб знеособленого абонента в повному обсязі оператором, провайдером телекомунікацій не є можливим. Зокрема, повернення невикористаної частки коштів з особового рахунку абонента у разі відмови від передплачених телекомунікаційних послуг та в подальшому отримання послуги перенесення абонентського номера, користування персональним номером є можливим виключно за умови реєстрації абонента у оператора, провайдера телекомунікацій. Крім того, наявність великої кількості знеособлених абонентів сприяє розвитку шахрайства», – пояснюють в Нацкомісії, що здійснює регулювання у сфері зв’язку та інформації.

У телеком-операторів є 9 місяців, щоб підготуватися до впровадження нових правил.

Щодо зобов’язання реєструвати усіх абонентів голова Комісії пише: «В кожного з нас може бути різне ставлення до цього, з точки зору власного бачення свободи і безпеки у суспільстві. Це вимагає зміни до закону, і остаточне рішення за народними депутатами».


У серпні 2017 Держспецзв'язку запропонували зробити реєстрацію всіх абонентів мобільного зв'язку в Україні обов'язковою. Обов'язкову реєстрацію абонентів підтримали у «Київстар».