Секрет ефективних проектів – у єдності, підтримці й відчутті, що робота – другий дім . The Village Україна разом з Grant’s у рамках ідеї #StandTogether розпитують співзасновників компаній, про те, чим дружба допомагає бізнесу, чому важливо чітко встановлювати зони відповідальності, й що робити, аби прибутки й поточні турботи не зруйнували людські стосунки.

 

Kyiv Academy of Media Arts

аКАДЕМІЯ креативних індустрій

Команда: 12 людей

Рік заснування: 2013

Співзасновники:

Анна Вовк,

Сергій Вовк,

Павло Вржещ

Знайомство

Сергій: Ми з Пашею познайомилися на одному брейнштормі, коли я ще не знав, що таке реклама і як вона працює. Усі щось довго вигадували, нічого не виходило й тут раптом зайшов Паша, розкритикував зроблене і почалася робота. Я тоді подумав: так, він шарить.

Паша: Ще нас об’єднало спільне бажання дуріти і хуліганити. Було багато вечірок, а також спільна поїздка в Маямі.

Сергій: Так, мене тоді відправили від агентства вчитися в Miami Ad School, а Паша приїхав туди потусити. Пам’ятаю, як ми сиділи на пляжі й Паша сказав, що думав я один, а я виявляється інший. Тоді, можна сказати, ми полюбили один одного.

Паша: А потім ми ще в Нью-Йорк з’їздили…

Пам'ятаю, як ми сиділи на пляжі і Паша сказав, що думав я один, а я виявляється інший.

Сергій: А ще дає прочуханів, щоб усі дотримувалися таймінгів. Людей теж Аня звільняє. Раніше ми робили це разом, але Аня мене виключила, тому що я це робив надто довго.

Анна: А Сергій у нас – куратор всієї КАМА, людина, яка стежить за наповненням програм, за тим, як проходить навчальний процес. Він знає, що відбувається з кожним курсом і з кожною людиною, яка їх відвідує. Іноді наші функції трохи змінюються. Хтось когось заміняє, тому зручно тимчасово перекласти відповідальність на свого партнера.

Чим дружба допомагає бізнесу

Сергій: Коли ми запускали Академію, я знав, що в нашій країні мені допоможе тільки одна людина. Тому Паша став нашим креативним директором – відповідальним за те, який вигляд ми маємо збоку і частково всередині. На Ані – вся операційна діяльність, нудна робота з юристами, бухгалтерією та адміністративна частина.

Паша: Аня робить так, щоб усе працювало, – це найскладніше.

Розвиток компанії

Сергій: За останні чотири роки ми виросли територіально та програмно. Ми починали з трьох курсів, а тепер працюємо у 7 напрямах, маємо 18 курсів. Щодо простору: спершу це було 250 квадратних метрів, тепер – 1000.

Ми починали з трьох курсів, а тепер працюємо у 7 напрямах, маємо 18 курсів.

Знайомство

Анна: Так, а ще 400 студентів проти 40. Ці зміни відбулися дуже органічно. Коли ми відкрили КАМА, то зосередилися на тих напрямах діяльності, які нам були ближчі. І вже потім почали виходити за межі власних можливостей, добирали лекторів, розробляли нові програми.

Павло: З часом прийшло важливе розуміння, що це точно не проект про читання лекцій. У нас є мета – об’єднати творчих людей, бути майданчиком для їхньої спільної діяльності, сформувати креативний клас. Ми хочемо, щоб у КАМА люди спілкувалися, щоб у них виникло бажання працювати в креативних індустріях, ставати кращими. У нас знаходять не лише знання, у нас знаходять себе.

Аня: Це твій друг, а значить ти його любиш. Будь-які спірні питання набагато легше переживати, коли є любов, тоді це сприймаєш по-іншому, не так гостро відчуваєш проблеми.

Будь-які спірні питання набагато легше переживати, коли є любов

Паша: Дружба означає довіру одне до одного. Ти не лізеш, не питаєш і не вимагаєш. Через цю довіру співпраця виходить іншою. Ще друзів підводити не хочеться, набагато більше, ніж просто колег.

Як дружба допомагає бізнесу

Сергій: Ми надихаємо одне одного, просто перебуваючи на одній орбіті. Діяльність Паші в Banda Agency – стимул для мене робити щось круте, неординарне. У роботі, як і загалом у житті, можна йти однією стежкою, а можна обирати різні відгалуження. І коли ти це розумієш, відчуваєш величезне задоволення. Дружба – це не тільки по барах разом ходити, а й просто знати, що ви з цією людиною разом щось робите хороше.

Ми дуже різні. І це, на мою думку, великий плюс.

Бренд одягу «Syndicate»

Команда: 15 людей

Рік заснування: 2010

Співзасновники:

Тарас Шевчук і Антон Або

Знайомство

Тарас: Коли ми познайомилися з Антоном, у мене вже були перші починання в бізнесі – бренд футболок. На той час це було непересічне заняття. Я шукав, відбирав українських ілюстраторів, графіків для співпраці. Під час одного з моніторингів побачив роботи Антона, який вже тоді був доволі відомим художником. Коли я сам набив всі можливі гулі й вирішив робити щось серйозне, то запропонував Антону стати арт-директором. Я дуже радий, що він погодився. Ми почали працювати разом. Доволі швидко бізнес переріс у дружбу.

Розподіл обов’язків

Тарас: Антон як арт-директор займається всім, що стосується креативу і дизайну. Це не лише творча робота, тут вистачає організаційних моментів та операційного керування. Я більше займаюся виробництвом, технічними моментами, фінансами – усім тим, що забезпечує безперервну діяльність компанії.

розподіл обов’язків склався інтуїтивно, жодного разу в нас не було з цього приводу конфліктів.

Антон: Певні робочі питання ми обговорюємо разом, але стараємося не заходити на територію один одного. Я не втручаюся у виробничі процеси, а Тарас довіряє мені все, що пов’язано з творчістю. Тому не було випадків, коли  ми б перетиналися й починали вирішувати якісь питання не так, як звикли. Усе відбувається органічно.

Діяльність компанії

Тарас: Ми завжди рухаємося вперед, розвиваємося, практично всі прибутки реінвестуємо. У нас великі плани, ми думаємо про довгострокові перспективи. Накупити квартир чи машин – це не так важливо, ми думаємо про вихід на міжнародний ринок, про стабільність на ринку України. У нас з Антоном синергія. Ми розуміємо один одного, маємо однакове бачення розвитку бренду.

Антон: Нашому бренду вже вісім років, це неймовірний досвід. Ми маємо спільне бачення того, куди рухатися далі, тому жодні творчі амбіції, бажання створити щось неординарне, але, скажімо, невиправдано витратне, не можуть стати цьому на заваді. Так, ми робимо поступки один для одного, бо відчуваємо спільну відповідальність.

Чим дружба допомагає бізнесу

Тарас: Дружба допомагає бізнесу тим, що дає розуміння один одного. Не було таких моментів, щоб це розуміння в нас було відсутнє. Між нами є довіра, впевненість у тому, що кожен виконає свою частину роботи.

Єдиний мінус дружби у бізнесі — це те, що ми постійно говоримо про роботу, навіть на відпочинку, через що дуже ображаються наші дружини.

Антон: Особисто я ніколи не був у бізнесі до появи Syndicate, але навіть творчістю займався спільно з подругою, з якою ми працювали у сфері дизайну. З нею у нас теж не було конфліктних ситуацій. Для мене особисто принцип «дружба дружбою, а бізнес бізнесом» є не прийнятним. Головне – людські стосунки. Ми робимо свою справу, отримуючи від цього задоволення.

Eurotrips

МОЛОДІЖНИЙ ТУРИСТИЧНИЙ ОПЕРАТОР

 

Команда: 25 людей

Рік заснування: 2014

Співвласники:

Володимир Оляницький,

Андрій Павліківський,

Роман Зорій,

Сергій Цюпко

Знайомство

Володимир: Чотири роки тому я поїхав до Львова шукати партнерів для того, щоб розширити бізнес на Західній Україні. Саме тоді я познайомився з Сергієм, Романом та Андрієм. У хлопців на той момент уже був спільний проект – бренд одягу Heyday.

Я запропонував займатися Eurotrips’ом і з першої зустрічі зрозумів, що в нас спільні інтереси, ідеї та схожі погляди на життя. Тоді ми класно провели час, потисли руки, але бізнес-партнерства ще не було, ми більше товаришували.

Минуло два роки після нашої першої зустрічі, мій попередній партнер по Eurotrips виходив з бізнесу, його частку було вирішено продати. Так трапилося, що Сергій у цей час приїздив до Києва на семінар з економічної грамотності й гостював у мене. Я показав йому нашу бізнес-пропозицію, і Сергій з хлопцями приєдналися до проекту.

Відповідальність

Андрій: Коли дружба переростає у спільний бізнес, то одного дня доведеться відповідати перед своїм партнером, але це не так легко зробити, адже за час спільної справи взаємини відійшли від суто робочих. Тому важливо одразу розмежувати зони відповідальності.

якщо робиш бізнес із другом, це не означає, що ти маєш підключатися до вирішення усіх проблем.

У нашому випадку виникали ситуації, коли хтось міг взяти на себе додаткові повноваження і зони відповідальності схрещувалися. Важливо завжди повертатися до питання розподілу обов’язків, проговорювати, а ще краще –прописувати їх. Це допоможе зберегти і дружбу, і бізнес.

Володимир: Між нами є прописаний меморандум, який визначає правила нашого партнерства та зони відповідальності кожного. Нещодавно я його оновив і дописав першим пунктом: «Всі дії та правила повинні бути спрямовані на те, щоб усі партнери кайфували та були щасливими». Це фільтр, через який ми пропускаємо всі наші дії. Наявність підписаних документів, які регулюють робочі моменти, – запорука того, що бізнес ніколи не піде проти дружби.

«Усі дії та правила повинні бути спрямовані на те, щоб усі партнери кайфували та були щасливими».

Чим дружба допомагає бізнесу

Володимир: Сам бренд Eurotrips був побудований на дружніх стосунках. Це відчутно в нашій комунікації з клієнтами та одне з одним. Зближення є основним меседжем діяльності компанії. Ми віримо у те, що подорожі об’єднують.

До початку туру ми влаштовуємо зустрічі для його учасників, знайомимо клієнтів, щоб їм було легше й приємніше подорожувати. Так само в турі є активності, спрямовані на зближення людей. Після мандрівок ми намагаємося влаштовувати вечірки. Для нас важливо, щоб люди, які приходять у Eurotrips, знаходили друзів, розширювали своє коло спілкування, бо ці принципи близькі нам з партнерами.

Андрій: Головна перевага спільного бізнесу з другом – це комфорт. Хочеться щодня приходити на роботу, незалежно від того, чи ти власник бізнесу, чи найманий працівник, та отримувати задоволення від спілкування з людьми. Якщо у вас є спільні цінності, які об’єднують у неробочий час, то ведення бізнесу приноситиме набагато більше щастя, ніж робота, де є сухий розрахунок.

Матеріал підготовлений за підтримки:

#StandTogether – істина, у яку вірить віскі Grant’s. Вона вказує на правду, що жоден з нас не став тим, ким він є, лише завдяки самому собі. Ми всі зобов’язані людям навколо нас, і ми вирішили триматися разом у своєму успіху.

П’ять поколінь Grant’s трималися разом задля збереження свого імені найдавніших сімейних виробників віскі у Шотландії. І ми ніколи не зробили б це поодинці.